عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری با بیان اینکه بازار لوازم خانگی به تعادل رسیده گفت: قاچاق گسترده ای در حوزه لوازم خانگی صورت گرفته و ورود دولت به این بخش ضروری است.

به گزارش نسیم اقتصاد، اقتصادآنلاین نوشت: بابک ثقفی با اشاره به خروج برندهای خارجی از ایران اظهار کرد: سال گذشته در پی خروج برخی برندها از ایران کمبود کالا و نارضایتی به وجود آمد، اما خوشبختانه امروز بازار به تعادل رسیده است.

ثقفی اضافه کرد: تعادل بازار تحت تاثیر سه عامل کاهش فشار خارجی ها بر تولیدکنندگان داخل، کاهش تقاضا و مصرف و همچنین افزایش قاچاق صورت گرفت.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان لوازم صوتی و تصویری، فشاری که سال گذشته از جانب خارجی ها تولیدکنندگان ایران را نابود کرده بود با خروج این کشورها از بین رفته و تولیدکنندگان داخل توانستند خود را احیا کنند.

وی از کاهش مصرف تلویزیون نسبت به سال های گذشته خبر داد و گفت: طبیعتا با افزایش قیمت ها کاهش تقاضا در بازار رخ داد به طوریکه چهار سال پیش مصرف تلویزیون در داخل 2میلیون بود و امروز به حدود یک میلیون و 400هزار دستگاه رسیده است.

تلویزیوهایی با گیرنده ماهواره در بازار ایران

ثقفی همچنین به افزایش قاچاق لوازم خانگی اشاره کرد و افزود: با مراجعه به مغازه های جمهوری می بینیم که بیشتر تلویزیون های برند به صورت قاچاق وارد شده اند که گیرنده های ماهواره بر روی آن ها نصب شده و به آن ها "کالای شرکتی" می گویند؛ در این شرایط ضرورت دارد تا هرچه سریعتر دولت ورود کند.

این فعال صنف لوازم خانگی با اشاره به خروج برندهای خارجی از ایران هشدار داد: اکنون این برندها با دامپینگ کردن کالا در مرز ایران، هزینه های قیمت تمام شده شان را پایین آورده و قصد اخلال در تولید داخل را دارند که باید جلوی آنها گرفته شود.

او تاکید کرد: تولیدکنندگان داخل باید از تجربیات سال گذشته درس بگیرند و بیشتر روی ارتقای کیفیت محصولات تمرکز کنند.

ثقفی همچنین از ورود خوب مادیران به بورس خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته 300هزار نفر در عرضه اولیه سهام ما را خریدند که این اتفاق خوبی است؛ همچنین ما توانستیم 180میلیارد تومان از بورس بگیریم و در کارخانه هایمان سرمایه گذاری کنیم و این موضوع ما را از دریافت وام بانکی بی نیاز کرد.

وی گفت: سه شرکت صنایع الکترونیک، تولید لوازم خانگی و فروش اقساطی در دل مادیران ایجاد شده که هدف ما از این کار افزایش تمرکز و سرعت تصمیم گیری بود؛ همچنین اگر شرایط به خوبی پیش برود قصد داریم این شرکت ها را نیز در بورس عرضه کنیم.

لینک کوتاه
هشدار بازار لوازم‌خانگی برندهای خارجی مرز ایران دامپینگ

اخبار مرتبط

نظرات شما