یک کارشناس اقتصادی افزایش فشار تحریمهای آمریکا را موجب رکود اقتصادی عنوان کرد و افزود: در این شرایط گسترش فساد در اقتصاد به تعمیق رکود اقتصادی دامن زده است.

 مهدی تقوی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با نسیم اقتصاد؛ دریافت مالیات بر ارزش افزود از تولید کنندگان را از جمله موانع موجود در حوزه کسب و کار عنوان کرد و گفت: فارغ از موانع موجود داخلی در زمینه کسب و کار در حال حاضر به دلیل تورم حاصل از تحریم و کاهش قدرت خرید ما با کاهش تقاضا و در نتیجه رکود کسب و کار واحدهای تولیدی در کشور مواجه شده ایماین کارشناس اقتصادی؛ افزود: به تبع اعمال سیاستهای تحریم فروش نفت و همزمان با ان درامدهای ارزی ایران روندی کاهشی پیدا کرده است. در نتیجه همین مسئله موجب عدم امنیت سرمایه گذاری و رکود واحدهای تولیدی شده است
این کارشناس اقتصادی با اشاره به سیر نزولی درآمدهای نفتی افزود: در دوران برجام میانگین فروش نفت ایران دو میلیون و 500 هزار بشکه بود اما اکنون میانگین فروش به زیر 500 هزار بشکه کاهش یافته است.
 
تقوی؛ افزود: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم تولید کنندگان باید برای فروش بهتر نسبت به تولید کالاهای اساسی اقدام کنند چرا که به دلیل کاهش قدرت خرید تولید کالاهای لوکس به صرفه تولید کنندگان نیست.
 
این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در حال حاضر بحث مالیات بر ارزش افزوده در همه کشورهای توسعه یافته رایج است اما به دلیل رکود اقتصادی تولید کنندگان توانایی پرداخت ان را ندارند.

لینک کوتاه
گسترش فساد تعميق ركود كاهش قدرت خريد توليد توليد كنندگان