وزیر نفت با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم 300 پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری 130 میلیارد دلار تعریف و بخشی از آن نیز تکمیل شده است، گفت: در این سه سال عمر دولت مردمی، 153 پروژه نفتی به ارزش بالغ بر 34 میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید.

به گزارش نسیم اقتصاد، جواد اوجی امروز در آیین امضای قراردادهای طرح توسعه و بهره‌برداری میدان‌های چنگوله و بندکرخه و خرید خدمات فرآورش نفت خام با سرمایه‌گذاری حدود 2 میلیارد دلار، با گرامیداشت یاد و خاطره رئیس‌جمهور شهید افزود: اولویت ایشان استان‌های کم‌برخوردار بود تا رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی را به همراه داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه پایه‌گذاری و ریل‌گذاری خوبی برای توسعه روابط با روسیه انجام شده است و در آینده خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم شنید، تأکید کرد: در دولت سیزدهم 5 میلیارد دلار قرارداد نفتی با شرکت‌های بزرگ روس امضا شد که 250 هزار بشکه افزایش ظرفیت تولید نفت از محل امضای این قراردادها بوده است.
 
وزیر نفت با اشاره به اینکه در این سه سال دولت مردمی 153 پروژه نفتی بالغ بر 34 میلیارد دلار به بهره‌برداری رسید، گفت: اغلب این پروژه‌ها، پروژه‌های مغفول‌مانده از گذشته مانند فاز 11 پارس جنوبی بود که 20 سال قرارداد برای توسعه آن رد و بدل می‌شد و در دولت سیزدهم آغاز شد و به بهره‌برداری رسید.
 
وی با بیان اینکه از این پروژه‌ها عواید خوبی در تولید نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی برای کشور ایجاد شد، افزود: پارسال رشد اقتصادی گروه نفت 20درصد بود. در سال 1401 نیز رشد این بخش 10درصد ثبت شد که بالاترین رشد اقتصادی بین بخش‌های دیگر اقتصاد بود.

لینک کوتاه
پروژه نفتی دولت سیزدهم رشد ۲۰ نفت

اخبار مرتبط

نظرات شما