توضیحات عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره مسدود شدن حساب های برخی مشتریان عضو هیات مدیره بانک ملی ایران درباره فرایند مسدود شدن حساب های برخی مشتریان این بانک به دلیل تکمیل نبودن اطلاعات هویتی و عدم اخذ شناسه هویت سنجی الکترونیکی بانکی (شهاب) توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش
نسیم اقتصاد، مسعود خاتونی در گفت و گو با روابط عمومی بانک ملی ایران با بیان این که نظام بانکی در چند سال اخیر به واسطه تکالیف و الزاماتی ابلاغی از سوی مراجع قانونی، نظارتی و بانک مرکزی به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است، گفت: بانک ملی ایران نیز خود را به این الزامات پایبند می داند.
وی افزود: ابزارهایی مانند ساتنا، پایا، چکاوک و کارت به کارت که اکنون در بانکها فعالند و نیز خدمات جدیدی که در آینده ارائه خواهند شد، ملزم اند صرفاً به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی اخذ شده باشد.
خاتونی با اشاره به این که طی چند سال اخیر برای جلوگیری از هرگونه وقفه در امور مشتریان بانک ملی ایران، اطلاع رسانی جامع و کامل از مسیر پیامک، سایت بانک، شعب، رسانه ملی و شبکه های اجتماعی برای تکمیل اطلاعات صاحبان حساب انجام شده است، ادامه داد: مکرر برای اصلاح اطلاعات از مشتریان درخواست شد تا با مدارک و مستندات کافی به نزدیکترین شعبه بانک ملی ایران مراجعه و نسبت به اصلاح اطلاعات شخصی و سجلی اقدام کنند تا در اخذ سرویس و خدمات با مشکلی مواجه نشوند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با بیان این که بانک مرکزی در اسفندماه سال گذشته، همه بانک ها را مکلف کرد از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1398 ارائه خدمت به مشتریانی که فاقد شناسه شهاب هستند را قطع کنند، اظهار کرد: با مساعدت بانک مرکزی، تا روزهای گذشته نیز بانک ملی ایران خدمات مورد انتظار آن دسته از مشتریانی که هنوز اطلاعات خود را تکمیل نکرده بودند، ادامه یافت.
به گفته وی، اگر چه در این بازه زمانی نیز مکرر به مشتریان اطلاع رسانی شد، ولی به دلیل عدم مراجعه برخی از آها، این اطلاعات کامل نشد و بانک موظف شد نسبت به قطع خدمت رسانی به آنها اقدام کند.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران در پاسخ به این سوال که آیا حساب های مسدود شده، امکان فعالسازی مجدد دارند یا خیر، گفت: حساب های مسدود شده به محض مراجعه و اصلاح اطلاعات هویتی صاحبان آنها، دوباره فعال می شوند.
وی همچنین درباره برخی شبهات ایجاد شده پیرامون هزینه دریافتی شعب بانک ملی ایران به منظور استعلام اطلاعات هویتی صاحبان حساب، گفت: هزینه های دریافتی در واحدها بر اساس مقررات اعلامی از سوی بانک مرکزی است و صرفاً جهت استعلام و احراز هویت از ثبت احوال صورت می پذیرد.
خاتونی افزود: این مساله در همه مراکز ارائه خدمت دولتی و غیردولتی و بر اساس قوانین در حال انجام است، بنابراین هزینه دریافتی به هیچ وجه جزو منابع بانک نیست و مستقیماً به سرویس دهندگانی چون سازمان ثبت احول کشور تعلق می گیرد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران با تاکید بر این که همه مشتریان بر اساس الزام قانونی بانک مرکزی و جلوگیری از هر گونه سوء استفاده باید در اسرع وقت نسبت به تکمیل اطلاعات خود در نزدیکترین شعبه اقدام کنند، گفت: قطعاً منافع این اقدام در آینده هم برای کشور و هم برای خود اشخاص خواهد بود.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات ، خرمبید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اقدامات... 2 اردیبهشت 1403
صبح امروز در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی نفت،... 27 اسفند 1402
در «چهاردهمین گردهمایی روسای موفق شعب بانک های کشور» که با حضور دکتر محمد رضا فرزین... 28 بهمن 1402
امکان افتتاح حساب غیرحضوری طرح ثمر بانک مسکن باعث استقبال مشتریان از این طرح شده است. 18 دی 1402
بانک ملی ایران در نوزدهمین سمپوزیوم بینالمللی روابط عمومی و بیستمین جشنواره برترین... 22 آذر 1402
بانک ملی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین ارائه کنندگان خدمات بازار پولی و امور بانکی... 6 آذر 1402
بانک ملی ایران در راستای تسریع و تسهیل در ارایه خدمات بهینه به مردم و رفاه حال هموطنان... 27 آبان 1402
حوالهداران خودروهای مونتاژی امروز (یکشنبه) در اعتراض به گرانفروشی این خودروسازان،... 9 مهر 1402
نظرات شما