حواله‌داران خودروهای مونتاژی امروز (یکشنبه) در اعتراض به گران‌فروشی این خودروسازان، مقابل اداره کل تعزیرات حکومتی استان تهران تجمع کردند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، حواله‌داران شرکت های مونتاژی از جمله مدیران خودرو، کرمان موتور و آرین پارس موتور(لاماری) با تجمع در مقابل اداره کل تعزیرات حکومتی استان ترهان خواستار بازگشت وجوه اضافه دریافتی طبق قیمت های مصوبه های 543، 566 و 594 شورای رقابت شدند.
 
این تجمع کنندگان خواستار رسیدگی به گرانی قیمت خودروی لاماری برای خریداران سامانه یکپارچه و تخلفات پی در پی شرکت آرین پارس موتور در عدم توجه به بند 6 ماده 5 مصوبه 543، افزایش غیرقانونی 462 میلیونی این شرکت بعد از مصوبه 543، عدم تمکین به مصوبه 584 و عدم برگشت مبالغ مازاد گرفته شده از مشتریان شدند.
 
این شرکت برخلاف مصوبه 543 تاریخ 11 بهمن‌ماه 1401، حق فروش خودرو در سامانه یکپارچه خودرو قبل از تعیین قیمت توسط شورای رقابت را نداشته است، اما همه افرادی که در سامانه یکپارچه خودرو اقدام به واریز وجه کرده‌ بودند از ترس تضییع نوبت و از دست رفتن شانس خرید خودرو در سامانه یکپارچه، این مبلغ را پرداخت کردند.
 
تجمع اعتراضی مشتریان خودروسازان مونتاژکار مقابل تعزیرات حکومتی
 
برپایه این گزارش، تجمع کنندگان بنرهایی با عناوین «چرا زور هیچکس به خودروسازان متخلف و گران فروش مونتاژی نمی رسد؟«، «چه کسی پاسخگوی مال باختگان طرح یکپارچه تابستان 1402 است؟»، «تخلف آشکار و افزایش غیرقانونی همه محصولات کرمان موتور برای خریداران سامانه یکپارچه تابستان 1402 مشهود است»، «طبق مصوبه 543 مورخ 11 بهمن 1401 شورای رقابت، خودروسازان حق فروش محصولات، بدون مصوبه قیمتی شورا را نخواهند داشت»، «شرکت مدیران خودرو بداند بر اساس مصوبه 594 مورخ 21 مردادماه امسال شورای رقابت، اجرای مصوبات این شورا در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی از تاریخ 11 آذر 1401 لازم الاجراست.» و غیره را در دست داشتند.
 
پیش از این حواله‌داران خودروی لاماری 2 بار در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت و یک بار دیگر مقابل ساختمان شورای رقابت تجمع کرده بودند و خواستار رسیدگی به وضعیت خودروهای ثبت نامی و گران فروشی شده بودند.

لینک کوتاه
مشتریان خودروسازان مونتاژکار تعزیرات حکومتی

اخبار مرتبط

نظرات شما