دژپسند گفت: بازار متشکل ارزی آمادگی اجرا را دارد اما ذی‌نفعان عملیاتی شدن آن را به تأخیر انداخته‌اند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از گسترش نیوز، طبق برنامه‌ریزی‌ها بازار متشکل ارزی باید تا در همان سالی که ایجاد شد، راه‌اندازی و به اجرا می‌رسید اما هنوز این بازار کار و فعالیت خود را آغاز نکرده است.
 
دراین‌بین گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر اینکه بانک مرکزی ترجیح می‌دهد تا فعالیت بازار متشکل ارزی هم‌زمان و متقارن با التهاب‌های سالانه شود. طبق گفته برخی از کارشناسان به‌طورمعمول التهابات بازار ارزی از در بازه زمانی مهر تا دی‌ماه اتفاق می‌افتد.
 
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری گسترش نیوز در مورد آخرین جزییات بازار متشکل ارزی، اظهار کرد: حاکمیت برای عملیاتی‌سازی بازار متشکل ارزی به تمام وظایف خود اعم از صدور و تعیین مقررات، مجوزها و... عمل کرده است.
 
دژپسند ادامه داد: طبق آخرین بررسی‌ها ذی‌نفعان این بازار هنوز نتوانسته‌اند پیش‌نیازهای لازم را برای اجرایی شدن این بازار فراهم آورند و درواقع اجرای این طرح در گلوگاه ذی‌نفعان باقی‌مانده است.
 
این مقام مسئول ابراز کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نمی‌تواند زمان مشخصی را برای عملیاتی شدن این بازار تخمین بزند چراکه اکنون تمام سرنوشت بازار متشکل ارزی در دستان عوامل تاسیس‌کننده است.
 
وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: به نظر می‌رسد ایجاد هماهنگی میان ذی‌نفعان با وزارت امور اقتصادی و دارایی زمان‌بر بشود.
 
وی تشریح کرد: سیاست‌گذاری ارز باید به سمتی برود که ما توانایی دست‌یابی به اهداف اصلی خود را داشته باشیم. به‌عبارت‌دیگر مطابق قانون برنامه ششم توسعه، نظام ارزی شناور مدیریت‌شده‌ای در قالب تک‌نرخی و در دامنه مشخصی داشته باشیم.
 
دژپسند در خاتمه سخنان خود گفت: خوشبختانه سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به‌خوبی پیش می‌رود و انتظار می‌رود به‌زودی به این اهم دست بیابیم.

لینک کوتاه
ذی‌نفعان اجرا بازار متشکل ارزی

اخبار مرتبط

نظرات شما