مصری با اشاره به اینکه آماده کمک به دولتیم، گفت: در زمینه اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادی کشور ما همیشه آماده ایم و اگر دولت لایحه ای بدهد ما چهار روزه آن را قانون می کنیم.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از شبستان، «عبدالرضا مصری» شب گذشته (چهارشنبه 15 خرداد) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما که به بررسی وضعیت اقتصادی کشور می پرداخت با اشاره به اینکه «اقتصاد» گمشده کشور است، گفت: اقتصاد را با بودجه دولت اشتباه می گیرند در حالی که نمی شود با عدد و رقمی کوچک در حد بودجه مسائل بزرگ اقتصاد مثل اشتغال و تولید را حل کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آماده کمک به دولتیم، گفت: در زمینه اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادی کشور ما همیشه آماده ایم و اگر دولت لایحه ای بدهد ما چهار روزه آن را قانون می کنیم.

مصری ادامه داد: منِ نماینده از برنامه اقتصاد کشور، اگر برنامه ای باشد، خبر ندارم بحث ما فراتر از برنامه های جزئی و بخشی است.

وی با انتقاد از اینکه برخی تنها حرف می زندد و برای حل مشکلات کاری نمی کنند، گفت: ما کمبود محتوا و تئوری و فرضیه نداریم، آن چیزی که کم داریم اجرا و عمل است.
در ادامه این برنامه خبری «حسین سلاح ورزی» در تایید سخنان نائب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کشور توان تحمل همه فشارها و تحریم ها را دارد و نظام تولید کشور بر اثر تحریم زمینگیر نمی شود اما دولت در جهت رونق تولید و افزایش تولید هنوز اقدامی نکرده است.

 نائب رئیس اتاق بازرگانی با اشاره به اینکه بی ثباتی قوانین و مقررات و غیر قابل پیش بینی بودن اقتصاد و قیمت ها را از موانع بزرگ کسب و کار و رونق تولید در کشور است، افزود: فعالان اقتصادی همواره در خوف و رجاء اند از این که فردا وقتی از خواب بیدار می شوند با چه قانون و بخشنامه جدیدی روبرو می شوند.
وی ادامه داد: دولت طبق قانون موظف است قبل از هر تصمیمی آن را با فعالان اقتصادی و اتاق ها و اصناف در میان بگذارد.

سلاح ورزی همچنین از این که دولت در گرفتن مالیات بر تولید کنندگان دمِ دست متمرکز شده گله کرد و گفت: باید از بخش های پنهان اقتصاد و بازارهای بزرگی مثل طلا، ارز و مسکن نیز مالیات گرفته شود.

 در بخش دیگری از این برنامه خبری معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره اقدامات انجام شده از سوی این وزارتخانه برای ایجاد اشتغال و رونق تولید گفت: برنامه هایمان را مکتوب اعلام و منتشر کرده ایم و همه می توانند آن را نقد کنند و به اجرای آن هم کمک کنند منتهی تا الان کسی نظرش و انتقادش را به ما اعلام نکرده است.

«سعید زرندی»  با اشاره به اینکه مجلس ریل گذار اقتصاد کشور است، گفت: البته ما منتظر نقد و نظر ها ننشسته ایم و همه برنامه ها طبق زمان بندی در حال اجراست که از جمله آنها توسعه و تعمیق تولید و ساخت داخل، و نیز توسعه تجارت با همسایگان است که با ادامه این رویه تا آخر سال به نتیجه می رسند.

لینک کوتاه
کمک به دولت حل مشکلات اقتصادی اقتصاد گمشده کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما