سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه شرکت دخانیات مانع پیشبرد برنامه مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی است،گفت:مطابق آخرین گزارشات قاچاق سیگار برابر352میلیون دلار برآورد می شود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا دهقانی نیا گفت: از جمله نتایج برنامه ستاد برای مبارزه با قاچاق دخانیات می‌توان به افزایش واحدهای تولید سیگار از 7 عدد در سال 93 به 20 مورد در سال 97، افزایش واحدهای توزیع کننده قانونی سیگار از 3 عدد در سال 93 به بیش از 35 هزار عدد در سال 97، کاهش واردات سیگار از 65.13 میلیارد نخ در سال 93 به تقریباً صفر در سال 97 و کاهش قاچاق سیگار از 15.12 میلیارد نخ در سال 93 به 7.6 میلیارد نخ در سال 96 اشاره کرد.

وی افزود: یکی از موانع اصلی پیشبرد برنامه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای دخانی، عدم همکاری شرکت دخانیات ایران به عنوان یکی از اعضای انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی در اجرای طرح رهگیری و ردیابی کالاهای دخانی است. در این خصوص به تناوب پیگیری از طریق مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور و سایر دفاتر وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت مذکور و دو سهام دار عمده شرکت دخانیات ایران یعنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت امور اقتصادی و دارایی انجام شده و در صورت عدم تحقق انتظارات، پیگیری از طریق سایر مراجع مربوطه انجام خواهد شد.

دهقانی نیا گفت: به استناد ماده 16 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرجع قانونی ارائه برآوردها و اطلاعات و آمار در خصوص قاچاق کالا و ارز است و مطابق آخرین برآورد که به تأیید دستگاه‌های ذی ربط رسیده است قاچاق سیگار برابر 352 میلیون دلار بوده است.

لینک کوتاه
قاچاق۳۵۲میلیون دلاری سیگار شرکت دخانیات مبارزه با قاچاق