با فرا رسیدن تعطیلات و نوروز و فصل زیبای بهار، تب مسافرت و گردشگری بالا گرفته و همه به دنبال یک بلیط ارزان قیمت و مناسب هستند. خرید چارتری بلیط هواپیما از فی بلیط، برای مسافران سفری مقرون به صرفه و بی‌دردسر رقم می‌زند.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از خبرانلاین، ایام بهار و تعطیلات در پیش است و بسیاری عزم سفر دارند. سفر هوایی که به عنوان ایمن‌ترین نوع مسافرت شناخته شده، بهترین گزینه برای یک مسافرت دلچسب در بهار است و خرید چارتری بلیط هواپیما یک پیشنهاد مقرون به صرفه و بی‌دردسر است. پیرامون چارتر، هواپیمای چارتری، پرواز چارتری و بلیط یا صندلی های چارتری مطالب زیادی عنوان شده است، فی بلیط در ادامه این مقاله توضیحات جامعی از این اصطلاح بیان کرده است.
چارتر چیست و چارترکننده کیست؟

چارتر به معنی اجاره کردن هتل، قطار یا هواپیما به صورت دربست است. اجاره تمام یا بخشی از صندلی‌های یک هواپیما و یا یک مسیر در مدت زمان معین را پرواز چارتری می‌گویند. به بلیط و یا صندلی‌هایی که توسط آژانس‌ها و شرکت‌های چارترکننده پیش خرید و یا اجاره می‌شوند، بلیط یا صندلی چارتری گفته می‌شود. به عبارتی چارترکننده این بلیط‌ها را با هزینه کمتری پیش خرید می‌کند و این مسیر برای او از طرف ایرلاین مربوطه گارانتی می‌شود. در این نوع بلیط، قیمت‌گذاری دیگر توسط شرکت‌های هواپیمایی انجام نمی‌شود و شرکت چارترکننده خودش را موظف به قیمت‌گذاری بلیط‌ها می‌کند. از آنجایی‌که قیمت‌گذاری توسط چارترکننده انجام می‌شود قیمت بلیط چارتری با بلیط سیستمی متفاوت و متغیر است.

به هر خرید بلیط چارتری که از سوی مسافر انجام شود خرید چارتری بلیط هواپیما می‌گویند.

خرید چارتری بلیط هواپیما در پرواز چارتری خلوت با پرواز چارتری شلوغ متفاوت است چون قیمت‌ها تغییر می‌کند. در پرواز چارتری خلوت، شرکت چارترکننده به هر دلیلی نتوانسته است تمامی بلیط‌هایش را به فروش برساند و چون این مسئله ممکن است به قیمت متضرر شدن شرکت چارترکننده تمام شود، قیمت‌ها پایین‌تر اعلام می‌شود. در واقع دلیل نوسان قیمت بلیط چارتری همین موضوع است به طوری‌که در روزهای پر سفر که صندلی‌های هواپیما پر می‌شود قیمت بلیط چارتر با روزهای خلوت و کم سفر فرق دارد. در ایام خلوت‌تر که هنوز همه بلیط‌ها به فروش نرفته هر چه زمان پرواز نزدیک‌تر شود خرید بلیط چارتری ارزان آسان‌تر می‌شود. در پروازهای چارتری، مسئول فروش چارتری بلیط هواپیما شرکت چارترکننده است اما مسئولیت حمل‌ونقل داخلی و بین‌المللی، لوازم و کالاها، تاخیر در پرواز، لغو پرواز و از این قبیل بر عهده ایرلاین است و چارترکننده در این موارد مسئولیتی ندارد.

گفتنی است، متغیر بودن قیمت بلیط چارتر به عنوان مزیت آن محسوب می‌شود. به طور مثال هر چه زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شود قیمت بلیط‌ها کمتر می‌شود. مثلا اگر شخصی به دنبال بلیط چارتری ارزان مشهد است باید سعی کند سفرش در مناسبت‌های مذهبی نباشد. در این صورت می‌توان این بلیط را به راحتی و با قیمت مناسب تهیه کرد یا برای خرید بلیط چارتری هواپیما خارجی چنانچه مسافر، چمدان‌های بسته و آماده دارد نباید از بلیط لحظه آخری غفلت کند. در ساعات پایانی نزدیک به پرواز این بلیط با قیمت ارزان‌تر عرضه می‌شود. غیر قابل کنسل بودن بلیط چارتر و نیز تخفیف نداشتن قیمت بلیط کودک و همسان بودن این نوع بلیط با بلیط بزرگسال از جمله ویژگی‌های دیگر بلیط چارتری به حساب می‌آید.
خرید چارتری بلیط هواپیما با فی بلیط

فی بلیط به عنوان تنها سایت تضمین کننده بلیط ارزان نظیر بلیط هواپیما چارتر ارزان و بلیط لحظه آخری ارزان این تعهد را می‌دهد که در کمترین بازه زمانی، مسافران را به ارزان‌ترین و مناسب‌ترین بلیط چارتری برساند. مسافران می‌توانند در هنگام خرید چارتری بلیط هواپیما وارد سایت www.feebilit.com شده و با مشخص کردن مبدا و مقصد و کلیک روی گزینه جستجو، وارد صفحه جستجو شده فی بلیط شوند و فهرست کامل و دقیقی از بلیط‌هایی که مناسب شرایط آنها است را مشاهده، یکی را انتخاب و خرید خود را کامل کنند.

لینک کوتاه
خرید چارتری بلیط هواپیما استقبال

اخبار مرتبط

نظرات شما