سلیمی گفت: دو فاکتور حفظ کیفیت محصولات و وصول به موقع معاملات موجب‌خوش‌نامی و افزایش بازار هدف می‌شود.

سید حسین سلیمی، نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم اقتصاد درمورد نقش حائزاهمیت پتروشیمی‌ها در اقتصاد کشور، اظهار کرد: محصولات پتروشیمی کشور در جهان دارای شهرت بسیاری است و در واقع مصرف‌کنندگان کیفیت مرغوب آن را تایید می‌کنند.
وی با بیان به اینکه راه‌های بسیاری برای افزایش فروش محصولات وجود دارد و تمامی تکنینک‌ها به بازاریابی در محل ختم نمی‌شود، گفت: حفظ کیفیت محصولات و وصول به موقع معاملات موجب‌خوش‌نامی و افزایش بازار هدف می‌شود. به این واسطه ضمن بی‌اثرسازی شرایط تحریمی، پیشرفت صنایع هم به ارمغان می‌آید.
سلیمی ادامه داد: ذخایر بسیار منابع گازی موجب فرآوری این منبع به طور متداوم و پیاپی شده و همین موضوع صنعت پتروشیمی را به یک صنعت پایدار و ویژه تبدیل کرده است.
عضو اتاق بازرگانی تهران افزود: یکی‌از دست‌آورد‌های مهم انقلاب اسلامی‌ مربوط به صنعت پتروشیمی می‌شود که نقش پررنگی در تامین نیاز جهان دارد و در واقع قبل از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی این صنعت بسیار ضعیف و تولیدات آن قابلیت عرضه را نداشت.
وی اضافه کرد: نقش پررنگ صنعت پتروشیمی ایران عاملی برای دور زدن تحریم‌ها شده است از این رو به واسطه این صنعت زیان ناشی از تنگناهای فروش و صادرات نفت جبران می‌شود.
سلیمی شریح کرد: اقتصاد فعلی کشور صنعت پتروشیمی را به عنوان بهترین رویکرد برای جبران و شتاب در خسارات برمی‌گزیند چراکه این صنعت دارای ارزش افزوده بسیاری است و کشور نیز در بازار‌های هدف دارای برند (نشان‌تجاری) معتبر جهانی است.
عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد‌است: برای دست‌یابی به اهداف دیرینه خود باید اقدام‌های جدی‌تری درخصوص پیشرفت و تجهیز فعالیت این صنعت شکل گیرد تا ضمن تحقق شرایط مطلوب اقتصادی از دیگر رقبا عقب نمانیم.
سلیمی در خاتمه این گفت‌و‌گو بیان کرد: صنعت پتروشیمی متشکل از نهاد‌های خصوصی است که بیشترین ارزآوری را برای کشور به ارمغان می‌آورند و از خام‌فروشی نفت جلوگیری می‌کند بنابراین همت برای تجهیز و گسترش آن اقدامی خردمندانه و آینده‌نگری به حساب می‌آید که دولت‌مردان باید به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

لینک کوتاه
افزایش بازار‌ هدف پتروشیمی‌ها اعمال دو فاکتور محصولات پتروشیمی کشور

اخبار مرتبط

نظرات شما