عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ زنده نسبت به هفته گذشته 200 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 500 تومان رشد داشته است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 10 هزار و 400 تا 10 هزار و 500 و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 14 هزار و 500 تا 15 هزار و 500 تومان است.
به گفته وی، قیمت مرغ زنده نسبت به هفته گذشته 200 تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها 500 تومان رشد داشته است.
حجت با اشاره به اینکه قیمت مرغ در ابتدای هفته را نمی‌توان ملاک بازار قرار داد، بیان کرد: با توجه به آنکه بهبود نسبی تقاضا در ابتدای هفته موجب شده تا قیمت مرغ با افزایش 5 درصدی در بازار روبرو شود، اما همواره نمی‌توان پیش بینی کرد که این روند تا پایان هفته در بازار ادامه دار شود.
این مقام مسئول نرخ مرغ را تابع عرضه و تقاضا در بازار دانست و افزود: در هفته گذشته قیمت هر کیلو مرغ زنده به سبب کاهش تقاضا از 10 هزار و 500 به 10 هزار و 200 تومان تقلیل یافت و حال باید منتظر ماند و دید که روند بازار به کدام سمت و سو می‌رود.
وی با اشاره به اینکه در تولید و عرضه مرغ شب عید کمبودی وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه بیش از 100 میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌ها برای ایام پایانی سال صورت گرفته است، از این رو مشکلی در توزیع نخواهیم داشت و تنها قیمت به سبب افزایش هزینه‌های تولید و تقاضا ممکن است دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گیرد.
حجت ادامه داد: کاهش و تعادل قیمت مرغ تابع مدیریت بازار نهاده‌های دامی است و تا زمانی که قیمت ذرت و کنجاله سویا در بازار به تعادل نرسد، نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ در بازار افزایشی نداشته باشد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در پایان تصریح کرد: با توجه به شروع نمایشگاه‌های بهاره و عرضه مرغ منجمد از سوی پشتیبانی امور دام پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار شب عید نوسان چندانی نداشته باشد.

لینک کوتاه
آخرین تحولات بازار مرغ قیمت مرغ 15 هزار و 500 تومان

اخبار مرتبط

قیمت جدید مرغ اعلام شد

قیمت جدید مرغ اعلام شد

قیمت مرغ الان که به نیمه آذرماه رسیدیم در سطح کشور به‌طور متوسط به 85 هزار و 470 تومان... 16 آذر 1402

نظرات شما