زمان زیادی لازم است تا یک مدل مفهومی به مرحله تولید برسد. جیپ گلادیاتور یا کوروت با موتور میانی مثال بارز "امکان تولید" از یک مدل مفهومی هستند. یک پیش‌بینی بارز و داغ دیگر در این راستا "پیک‌آپ سانتا کروز" هیوندای است که برای اولین بار در نمایشگاه خودرویی دیترویت 2015 -حدود 4 سال پیش- به نمایش درآمد.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از "موتور1"،  در حالیکه قرار بود این پیک‌آپ کوچک در سال گذشته و به عنوان یک مدل 2019 وارد بازار فروش جهانی شود، برخی از امور در هیوندای تغییر کرد.

به دنبال برکناری "دیو سوچووسکی" مدیر عامل سابق هیوندای و روند نزولی فروش در کمپانی کره‌ای، بسیاری از اولویت‌های هیوندای در کوتاه مدت تغییر کرد.



در هنگام نمایش اولیه سانتا کروز، ویژگی‌های ظاهری این خودرو با طراحی دیگر اعضای خانواده هیوندای شباهت زیادی داشت. اما ظاهرا این طراحی قرار است تغییر کند و نسخه تولیدی سانتا کروز تفاوت‌های زیادی با نسخه مفهومی خواهد داشت.

سانگ‌یوپ لی مدیر بخش مرکز طراحی جهانی هیوندای در این خصوص گفت: دیگر با یک مدل "عروسک روسی" سر و کار نداریم و قصد داریم برای هر یک از محصولات ظاهر، ویژگی و شخصیتی منحصر به فرد خلق کنیم تا مخاطبان را به ارزیابی بیشتر خودروهای هیوندای تشویق کند.



این ترفند استراتژی شجاعانه‌ای برای برندی مانند هیوندایی است که وجهه‌ی اولیه خود را حذف کرده و با ارائه خودروهای بهتر اعتباری جدید از خود را به نمایش می‌گذارد.

آنچه از سانتا کروز 4 سال پیش انتظار می‌رفت فتح جاده‌های جهان در ابعاد بسیار بزرگ بود. اما آنچه از نسخه تولیدی پیک‌آپ هیوندای در حال ارائه است با تمامی انتظارات گذشته و آنچه در دیترویت دیده شده، متفاوت است.

هر چند همواره نسخه‌های تولیدی رادیکال‌تر از مفهومی‌ها هستند، اما تفاوت زیاد این خودرو با تصور موجود از نسخه تولیدی می‌تواند بسیاری برنامه‌های کمپانی سازنده را در آمار فروش تغییر دهد. با این وجود هیوندای با تکیه بر علاقه مردم آمریکا به پیک‌آپ‌ها تلاش دارد تا از ظرفیت‌های بازار آمریکا در این مسیر بهره ببرد.

لینک کوتاه
وانت پیکاپ هیوندایی ظاهری جدید سانتا کروز هیوندای شباهتی مدل مفهومی‌