اسدالله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی اعلام کرد: سیلاب اخیر که در استان‌های جنوبی شاهد آن بودیم خسارت بالایی را به مزارع این استان‌ها زد و باعث از بین رفتن سبزی و کاهو شد البته صادرات هم در افزایش قیمت کاهو موثر است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایلنا، اسدالله کارگر در خصوص افزایش قیمت سبزی در بازار گفت: متاسفانه قیمت سبزی در حال افزایش است و تک فروشی اقلام سبزی مانند تره تا 11هزار تومان افزایش یافته اما قیمت سبزی جور به صورت میانگین کمتر از این میزان است و خرده‌فروشی‌ها با قیمت کمتر عرضه می‌کنند.
وی در ادامه با اشاره به کشت گلخانه‌ای برخی اقلام سبزی خاطرنشان کرد: به غیر از ریحان باقی اقلام سبزی به صورت طبیعی کشت می‌شود و گلخانه‌ای نیست اما به دلیل اینکه در این فصل سبزی فقط از جنوب تامین می‌شود و مسافت بالایی را برای رسیدن به تهران طی می‌کند قیمت این محصول افزایش یافته است. سبزی و صیفی در فصول دیگر سال از بیشتر استان‌های کشور تامین می‌شود و قیمت آن کاهش می‌یابد.
کارگر افزود: سیلاب اخیر که در استان‌های جنوبی شاهد آن بودیم خسارت بالایی را به مزارع این استان‌ها زد و باعث از بین رفتن سبزی و کاهو شد البته صادرات هم در افزایش قیمت کاهو موثر است.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به افزایش قیمت مرکبات اذعان داشت: قیمت پرتقال به خاطر ذخیره سازی، هزار تا 1200 تومان افزایش یافت اما باقی اقلام مرکبات افزایش قیمت نداشته است. مرکبات در کشور  به وفور یافت می‌شود و دلیل تغییر قیمت آن تنها جو روانی است.
وی در رابطه با افزایش قیمت پیاز گفت: سیب زمینی تغییر قیمتی نداشته اما قیمت پیاز افزایش یافته که این افزایش از مبدا انجام شده است. تولیدکنندگان با مقایسه قیمت خریداران سرِزمین و میادین بار قیمت را تغییر داده‌اند. برخی خریداران محصولات را از کشاورزان به دلار می‌خرند و باعث مشکل در بازار شده‌اند.

کارگر با اشاره به تاثیر صادرات بر بازار تاکید کرد: هر محصولی که مازاد دارد صادرات مانعی در توزیع آن ایجاد نمی‌کند و ما با ارزآوری مشکلی نداریم اما برخی زمان‌ها صادرات جو روانی ایجاد می‌کند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

لینک کوتاه
سیلاب صادرات قیمت سبزی کاهو خریداران محصولات کشاورزان دلار

اخبار مرتبط

نظرات شما