فاطمه ذوالقدر، نایب رییس اول کمیسیون فرهنگی و عضو کمیسیون تلفیق مجلس می گوید: در جلسه امروز کمیسیون تصمیمی درباره قیمت بنزین گرفته نشد و با همه پیشنهادها مخالفت شد.

به گزارش نسیم اقتصاد، ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، گفت: موضوع تخصیص بنزین و سهمیه سوخت به خودروها از موضوعات چالش برانگیز در کمیسیون تلفیق بود که برای تصمیم گیری دقیق و درست به نحوی که هزینه و بار مالی اضافی به اقشار مختلف جامعه وارد نشود، مقرر شد این موضوع در کمیته ویژه ای بررسی شود و بر اساس این نظرات و نظر مرکز پژوهش ها پیشنهادهای مختلفی ارائه شد.

او افزود: از جمله این پیشنهادها تخصیص سوخت مورد نیاز به تمامی تاکسی ها و وانت بارها اعم از سنتی و اینترنتی متناسب با پیمایش آنها در شش ماهه اول سال بود و الزام بر اینکه این خودروها در این مدت مکلف شوند اقدام به دوگانه سوز کردن و استفاده از سوخت cng داشته باشند که مورد تایید قرار نگرفت.

ذوالقدر افزود: پیشنهاد دیگر مدیریت مصرف سوخت با سهمیه بندی و الزام به استفاده از کارت سوخت بود به طوری که تا سقف 100 لیتر در ماه قیمت 1000 تومان، از 100 تا 150 لیتر به قیمت 1500 تومان و از 150 لیتر به بالا با قیمت 2000 تومان محاسبه شود که این پیشنهاد نیز رای نیاورد.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: شارژ شدن کارت سرپرست خانوار از محل کل یارانه ها پرداختی به هر خانوار توسط دولت پیشنهاد مطرح دیگری بود در این پیشنهاد هدف پرداخت یارانه نقدی بجای یارانه های غیرمستقیم بود به نحوی که هزینه های مربوط به یارانه پرداختی دولت روی کالاهای اساسی، سوخت، اب و برق و گاز برای سرپرست خانوار واریز و برای خرید و پرداخت قبوض سرپرست خانوار از این کارت استفاده کند که این پیشنهاد هم با نقدهای که داشت نیز مصوب نشد.

او ادامه داد: پیشنهاد دیگری دولت را مکلف کرد که ظرف مدت یکماه نسبت به ارائه لایحه اصلاح قیمت حامل های انرژی اقدام کند که این پیشنهاد نیز رای نیاورد.

لینک کوتاه
سه نرخی شدن بنزین پیشنهادها بنزین کمیسیون تلفیق مخالفت

اخبار مرتبط

نظرات شما