سود شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی 10 درصد بیشتر از پیش بینی هااخبار پولی مالی- تا کنون بخش زیادى از ارز صادراتى شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران به سامانه نیما عرضه شده و تا پایان سال نیز به همین روال عرضه ادامه خواهد داشت.

به گزارش نسیم اقتصاد، امیر رحیمى، مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران وابسته به بانک صنعت و معدن،عصر روز دوشنبه 24 دی ماه 97، ضمن بیان برنامه های جاری و آینده شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران اعلام کرد : تولید محصولات شرکت با افزایش نسبت به سال قبل در سال مالی جدید در تولید LAB به 115000 تن، در HAV به 8000 تن و در نرمال پارافین به 170 هزار تن افزایش خواهد یافت.

 مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران درباره عملکرد این شرکت توضیح داد و گفت: شرکت صنایع شیمیایى ایران به مدت یک سال تا تاریخ 30 شهریور ماه سالجاری به میزان 18هزار تن LAB، 169هزار تن نورمال پارافین و 100هزار تن HAB تولید کرده است.

وى ادامه داد: تولید LAB نسبت به سال گذشته 11.3درصد و نورمال پارافین 9 درصد رشد داشته است، اما تولید HAB کاهش 8درصدى داشته چرا که از این محصول تنها براى تولید LAB استفاده مى شود.

رحیمی در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت نیز گفت : شرکت در سال 97 در مجموع بیش از 8.300 تن محصول تولید کرده است که از بین 23000 تن LAB، به میزان 38000 تن نرمال پارافین و به میزان 3.900 تن HAV صادر شده است که ارزش صادراتی شرکت را به 65 میلیون دلار رسانده است که در این زمینه یک سطح قابل را شکل داده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اخبار پولی مالی مبنی بر اینکه کشورهای هدف صادرات محصول این شرکت کدام کشور ها می باشند گفت: کشورهای هند، چین، پاکستان و برخی از کشورهای هم جوار از جمله بازارهای صادراتی شرکت هستند و در حال حاضر با تمرکز به مشتریان فعلی سعی می کنیم که سهم صادرات را ارتقا بدهیم و در عین حال بیشتر از آن که به فکر جذب مشتریان خارجی جدید باشیم تلاش می کنیم تا مشتریان فعلی را حفظ کنیم.

رحیمی ادامه داد: همچنین میزان فروش و عرضه داخلى این محصولات به ترتیب 93هزار تن LAB، 11هزار تن نورمال پارافین و 53هزار تن HAB بوده است که علت عرضه بالاى LAB در سال جارى، تامین بیشتر نیاز داخل بوده زیرا شرکت بیستون که همانند ما LAB تولید مى کند عرضه به بارار داخلى وا قطع کرده و تامین داخلى تنها به عهده ما است و به همین دلیل قیمت مواد شوینده در سال جارى افزایش چندانى نداشته است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران اضافه کرد: در سال آینده پیش بینى ما تولید 115تن LAB، 170هزار تن نرمال پارافین و حدود 8هزار تن HAB است، که 105 هزار تن LAB و نرمال پارافین را براى داخل عرضه و مابقى را صادر مى کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این میان عمده تولیدات HAB ما صادر خواهد شد و اگر شرکت بیستون عرضه خود را آغاز کند، سال آینده میزان عرضه داخلى LAB تنها 80هزار تن خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران همچنین به سودآورى بیش از پیش بینى شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان سودآورى این شرکت در سال گذشته 764 ریال EPS بود که حدود 10درصد بیشتر از پیش بینى ما بوده است.

رحیمی از طرح توسعه LAB خبر داد و افزود: به دلیل مازاد تولید نرمال پارافین و استفاده از تکنولوژى هاى جدید، طرح توسعه LAB جزو برنامه کارى آینده ما است که تا امروز 28درصد پیشرفت کارى داشته ایم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران تصریح کرد: تا امروز براى این طرح مبلغ 550میلیارد تومان هزینه شده و 650میلیارد تومان دیگر احتیاج داریم که به طور حتم براى تامین این مبلغ تنها توان شرکت کافى نیست و نیاز به دریافت وام داریم.

رحیمی اضافه کرد: همچنین 3طرح ایجاد ارزش افزوده تا پایان سال اجرایى خواهد شد که 400میلیارد تومان در خرید کاتالیست صرفه جویى خواهد کرد.

وی در ادامه در پاسخ  به این پرسش مبنی بر این که عرضه سهام «خدمات بندری» از شرکت های تابعه سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران در چه مرحله ای قرار دارد اعلام کرد : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته 10 درصد سهام شرکت «خدمات بندری» تا پایان سال جاری در فرابورس عرضه می شود و مقدمات درج نماد آن در این بازار در حال پیگیری و انجام است.

رحیمی در ادمه نشست از عرضه بیشتر ارز حاصل از صادرات شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران به سامانه نیما خبر داد و گفت: تا کنون بخش زیادى از ارز صادراتى ما به سامانه نیما عرضه شده است و تا پایان سال نیز به همین روال عرضه خواهیم داشت.
وی با اشاره به تحریم ها و برنامه این شرکت براى سال جدید اظهار کرد: با توجه به این که ما در سال 91 و 92تحریم را تجربه کرده ایم، راه دور زدن تحریم هاى دور دوم را نیز یاد گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذارى صنایع شیمیایى ایران در پایان گفت: تعداد نیروى شاغل این شرکت 532 نفر است که به طور کل معیشت 2500نفر را تامین مى کند.

لینک کوتاه
سود شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی پیش بینی ها