علی ابراهیمی رئیس گروه دام، طیور و آبزیان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اثرگذاری اختصاص ارز دولتی به تأمین واردات کالای مورد نیاز در جامعه کمتر از 50 درصد است،

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی ابراهیمی رئیس گروه دام، طیور و آبزیان و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در نخستین نمایشگاه تخصصی بین المللی فارماکوپه دامپزشکی ایران گفت: اگر در زمینه غذا حرفی برای گفتن داشته باشیم می‌توانیم اقتصاد کشور را پیش ببریم.

 

وی افزود: در شرایط خاص کنونی کشور اگر بخواهیم به درستی مقاومت کنیم و از تحریم‌های ظالمانه مستکبران سرافزار بیرون بیاییم تنها باید در تأمین قوت مردم توانمند باشیم.

 

ابراهیمی، اقدامات صورت گرفته برای صنعت دام و طیور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهیم وابستگی در زمینه تأمین دارو و واکسن را کاهش دهیم و ضریب اطمینان در پروتئین کشور ایجاد کنیم تنها می‌بایست دارو و واکسن مورد نیاز، توسط شرکت‌های داخلی ساخته شوند.

 

رئیس گروه دام، طیور و آبزیان ادامه داد: هم اکنون شرکت‌های داخلی داروهایی با کیفیت بالا تولید می کنند که این امر منجر به ایجاد اطمینان در تولید کنندگان شده است.

 

وی، درباره آخرین وضعیت حمایت از این صنعت در بودجه سال آینده اظهار کرد:‌ بودجه 98 که در هفته‌های آتی،  مجلس به آن خواهد پرداخت  باید چند ابهام در زمینه درآمد کشور همچون فروش نفت را رفع کند.

 

ابراهیمی افزود: بنده معتقدم  واردات تمامی اقلام باید متکی بر اقتصاد آزاد باشد چرا که تمامی ابزارهای نظارتی به درستی نمی‌توانند نظارت کافی  بر تخصیص ارز داشته باشند.

 

به گفته وی با توجه به تفاوت نرخ ارز آزاد با دولتی بدیهی است که بازار سیاه شکل می‌گیرد از این رو برای رهایی از شرایط فعلی و دستیابی به قیمت‌های واقعی باید به سمت و سوی اقتصاد آزاد برویم و همواره آحاد جامعه را از طرق دیگر حمایت کنیم.

 

رئیس گروه دام، طیور و آبزیان با اشاره به اینکه اثرگذاری اختصاص ارز دولتی به تأمین واردات کالای مورد نیاز در جامعه کمتر از 50 درصد است، بیان کرد: بر این اساس باید اقدام اساسی در سمت و سوی اقتصاد آزاد صورت گیرد تا دیگر خبری از امضای طلایی و رانت نباشد.

 

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه روش سرکوب کردن قیمت‌ها در هیچ کشوری جواب نداده است، افزود: مجلس دهم عمدتا به این نتیجه‌ رسیده‌ است که اثر معافیت‌های مالیاتی دائمی نیست، منتهی بر حسب شرایط و هیجانات جامعه باید ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

 

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه استیضاح وزیر جهاد کشاورزی به کجا رسید، تصریح کرد:‌ تا 10 روز بعد از وصول استیضاح، وزیر جهاد کشاورزی فرصت دارد که از خودش دفاع کند، حال باید دید به چه توافقاتی با مجلس صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه
ارز دولتی تأمین واردات کالا جامعه

اخبار مرتبط