دکتر رسول لطفی عضو هیات عامل و معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن در همایش مدیران ارشد بانک مسکن در سال 1403 با رویکرد هوش بانکی، به تشریح عملکرد حوزه فناوری بانک و برنامه‌های در حال اجرا شامل پیگیری تحول دیجیتال و استقرار بانکداری متمرکز بانک مسکن پرداخت.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن - هیبنا؛ دکتر لطفی در پنل فناوری اطلاعات و ارتباطات با موضوع ارتقای هوش بانکی گفت: بانک مسکن سفر تحول خود را برای بازتعریف مدل عملیاتی، افزایش تعامل با مشتریان و بهبود موقعیت در بازار آغاز کرده است و ظرف چندماه آتی آن را به نتیجه خواهد رساند.
 
وی ادامه داد: این تحول پیش‌نگرانه که برای تطبیق با روندهای آینده بانکداری دیجیتال ضروری است، شامل بازنگری جامع شیوه‌های سنتی، یکپارچه‌سازی فناوری‌های دیجیتالی پیشرفته باهدف حضور جدی در دنیای اقتصاد دیجیتال، و بازطراحی تجربه مشتری است.
 
معاون فناوری اطلاعات بانک مسکن گفت: خوشبختانه مدیران ارشد بانک مسکن با رویکردهای فناورانه همسو هستند و استفاده از نوآوری‌های دیجیتال برای بهبود کیفیت خدمات، کارایی عملیاتی و مزیت رقابتی تمرکز دارند.
 
دکتر لطفی بر لزوم پیشتازی در عصر بانکداری دیجیتال، برآورده کردن نیازهای همیشه در حال تغییر مشتریان، وضع استانداردها و الگوهای نو در عرصه محصولات و خدمات برتر بانکداری دیجیتال به عنوان اهداف بانک مسکن در حوزه فناوری‌های مالی تاکید کرد.
 
تمامی داده‌های بانک به طور کامل شناسایی شده است
 
عضو هیات عامل همچنین از بررسی کامل و شناسایی تمامی داده‌های بانک مسکن ظرف ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: باید زیرساخت‌های لازم برای ایجاد سامانه core banking فراهم شود و برای انجام این مهم، تمامی سامانه‌های متمرکز کشور مورد بررسی قرار گرفته و از طریق رویکردهای قانونی تهیه و پیاده‌سازی خواهد شد.
 
وی که در ادامه، برنامه‌های تقویت بانکداری باز در جهت گسترش مسیر خدمات و نیز نقشه فنی فناوری بانک مسکن، الزامات زیرساختی و نرافزارهای لازم را تبیین و تشریح کرد گفت: باید به سمتی برویم که با تحلیل رفتار داده‌ مشتری، خدماتی برای جلب رضایت وی و افزایش منابع ارائه دهیم و به خلق ارزش از داده بپردازیم.
 
عضو هیات عامل همچنین گفت: در ساختار داخلی بانک مسکن نیز به دنبال شایسته‌سالاری مبتنی بر تحلیل داده هستیم و این مهم نیز با تحلیل رفتار همکاران میسر خواهد شد.
 
وی افزود: معاونت فناوری اطلاعات بانک با درک اهمیت آشنایی خانواده بانک با مقوله مهم هوش مصنوعی، در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی هوش مصنوعی برای فرزندان همکاران و آشنایی نسل آینده بانک مسکن با فناوری‌های نوین سخن گفت.
 
ناواکو هویت جدیدی از خود به نمایش خواهد گذارد
 
دکتر لطفی به اهمیت توسعه شرکت فناوری اطلاعات ناواکو از شرکت‌های تابعه بانک مسکن با هدف بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت این شرکت در تحول دیجیتال بانک و توسعه فناوری‌های بانکی اشاره کرد و گفت: برای شرکت ناواکو وظایف و ماموریت‌های جدیدی تعریف شده است تا بتواند به هویت جدیدی از خود در فناوری‌های بانکی دست یابد.
 
معاون فناوری اطلاعات بانک در این رابطه به برخی فعالیت‌های پیش روی شرکت ناواکو شامل ایجاد مرکز نوآوری و خلاقیت و کافه بانک این شرکت اشاره کرد و گفت: نوآوری در ارائه خدمات جدید بانک رویکرد بسیار مهمی است که در آینده شرکت تابعه ناواکو وجود خواهد داشت. کافه بانک در واقع شعبه مجازی برتری است که فرد می‌تواند با حضور در آن علاوه بر امکان دریافت خدمات همه بانک‌ها، با خدمات بانک مسکن بیشتر آشنا شود و از این طریق گستره مشتریان این بانک نیز توسعه یابد.
 
همچنین امکان توکنایز مسکن و بازارگاه مسکن، مصالح و ساختمان به عنوان طرحی برای جذب سرمایه‌های خرد صنعت ساختمان از طریق بلاکچین، جزو نوآوری‌های شرکت ناواکو است که لطفی به ارایه خدمت در آن‌ها در آینده نزدیک اشاره کرد.
 
وی به پیگیری‌های مستمر معاونت فناوری در خصوص رفع مشکلات موجود در بانکداری الکترونیک بانک مسکن و ماموریت‌های فناورانه این بانک شامل برنامه توسعه شعب مجازی، یکپارچه‌سازی با ابزارهای بانکداری هوشمند برای شخصی‌سازی پیشنهاد محصولات و بهبود ارتقای تجربه مشتری و افزایش امکانات بانکداری اجتماعی با هدف تغییر در موقعیت بازار اشاره کرد.

لینک کوتاه
بانک مسکن

اخبار مرتبط

نظرات شما