تعلل ستاد تنظیم بازار در تعیین تکلیف قیمت لبنیات موجب شده تا برخی شرکتهای لبنی از این وضعیت سوء استفاده کرده و به دلخواه محصولات خود را قیمت گذاری کنند.
به گزارش
نسیم اقتصاد به نقل از میزان، بازار لبنیات مدتها است که دچار آشفتگی شده و هر روز نیز دامنه این آشفتگی بیشتر میشود.
از ابتدای سال قیمت محصولات لبنی از سوی شرکت تولیدی بارها بدون مجوز افزایش یافت این در حالی است که یک بار نیز در مردادماه گذشته قیمت لبنیات به صورت رسمی گران شد، اما این افزایش قیمت نتوانست رضایت شرکتهای لبنی را جلب کند و پس از مدتی دوباره افزایش قیمت خودسرانه را در پیش گرفتند.
رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی پیشتر درباره چرایی افزایش خودسرانه قیمتها گفته بود: زمانی که بین 1000 تا 1200 تومان در هر کیلوگرم شیر و مواد بسته بندی تغییرات وجود دارد، هیچ کارخانهای سود آنچنانی ندارند که بتوانند این موضوع را تحمل کند بنابراین وارد زیاندهی میشوند.
وی تصریح کرده بود: برای جلوگیری از ضررو زیان و ترازنامه منفی بلافاصله ما مسئله را منعکس میکنیم، اما زمانی که روند تصمیم گیری کند و طولانی میشود، کارخانجات نمیتوانند چند ماه دچار ضرر و زیان شوند بنابراین یک ماه صبر میکنند و اگر جوابی نگیرند به ناچار افزایش قیمت میدهند.
تعلل ستاد تنظیم بازار و مدت زمان زیادی که این ستاد صرف تصمیم گیری و تعیین تکلیف قیمتها میکند موجب شده تا برخی شرکتهای لبنی به دلخواه قیمتها را تغییر دهند و شاهد تغییرات زیاد و حتی روزانه محصولات لبنی باشیم.
از طرفی سازمان حمایت نیز به عنوان متولی نظارت بر بازار هیچ گونه عکس العملی نسبت به تخلفات مکرر ندارد.
در حالی که قیمتهای محصولات لبنی که در سایت 124 که مربوط به قیمت کالاها ثبت شده به هیچ عنوان در سطح بازار وجود خارجی ندارند و محصولات با قیمتهای بسیار بالاتر به فروش میرسند و این سازمان عملا کارایی ندارد و دست اندرکاران این سازمان نیز از هرگونه پاسخگویی طفره میروند.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت 2 شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی خبر داد. 8 بهمن 1402
شیر و لبنیات، بخش مهم سبد غذایی افراد هر جامعه ای را تشکیل میدهد که حذف آنها به هر... 27 تیر 1402
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اهمیت مصرف لبنیات در سلامتی جامعه گفت: چرا به روغن... 19 تیر 1402
نظرات شما