محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار طلا گفت: به نظر می‌رسد با توجه به همه نوساناتی که در چند روز قبل چه در کاهش قیمت و چه در افزایش قیمت داشتیم بازار میل به ثباتش بیشتر از افزایش قیمت و کاهش قیمت همراه با شوک است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از اعتمادآنلاین، الیاس جرجندی- محمد کشتی آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز بازار طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: قیمت جهانی طلا این هفته نسبت به هفته گذشته بدون تغییر بود. در اواسط هفته گذشته قیمت هر اونس طلا تا 13 دلار کاهش پیداکرده بود اما امروز هر اونس طلا به 1 هزار و 223 دلار رسید.

 

او در ادامه افزود: آخرین نرخ‌هایی که در هفته گذشته داشتیم نشان از کاهش قیمت می‌داد ولی از روز پنجشنبه بعدازظهر به بعد و تا به امروز صبح مجدداً با توجه به قیمت ارز و تقاضایی که در بازار وجود دارد شاهد افزایش 50 هزارتومانی در قیمت سکه بودیم.

 

کشتی آرای ادامه داد: در بازار امروز هر قطعه سکه بهار آزادی با 3 میلیون 750 هزار تومان، نیم‌سکه بهار آزادی 1 میلیون 870 هزار تومان و ربع‌سکه هم با 20 هزار تومان افزایش 1 میلیون و 90 هزار تومان دادوستد شد. سکه یک گرمی هم به 652 هزار تومان رسید.

 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا گفت: قیمت هر مثقال طلا هم که در محدوده 1 میلیون 400 هزار تومان کاهش قیمت پیداکرده بود امروز با 72 هزار تومان افزایش به 1 میلیون 472 هزار تومان رسید. قیمت هر گرم طلای 18 عیار هم با افزایش 10 هزارتومانی به 340 هزار تومان رسید.

 

کشتی آرای گفت: با توجه به کاهش تدریجی قیمت ارز، طلا و سکه در روزهای گذشته میل به خرید کاهش پیداکرده بود و عرضه در بازار بیشتر از تقاضا بود. این کاهش قیمت فرصتی بود برای آن دسته که قصد سرمایه‌گذاری داشته‌اند.

 

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ادامه داد: درمجموع عرضه و تقاضا در روزهای گاهی به سمت عرضه و گاهی هم همچون ظهر امروز به سمت تقاضا بود که خود از دلایل افزایش قیمت طلا در بازار بود.

 

او در پایان گفت: به نظر می‌رسد با توجه به همه نوساناتی که در چند روز قبل ازجمله چه در کاهش قیمت و چه در افزایش قیمت داشتیم بازار میل به ثباتش بیشتر از افزایش قیمت و کاهش قیمت شوک‌وار است.

لینک کوتاه
نوسانات بازار طلا ثبات افزایش بازار

اخبار مرتبط

نظرات شما