بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. دستور جلسات علنی مجلس امروز شنبه به بررسی صلاحیت چهار وزیر پیشنهادی رئیس جمهور است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از تابناک: آقایان فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، محمد اسلامی و رضا رحمانی به ترتیب برای وزارتخانه های نامبرده به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شده اند.

طبق آیین‌نامه داخلی مجلس هر جلسه علنی باید 4 ساعت به طول بینجامد؛ بنابراین بعد از گذشت چهار ساعت از شروع جلسه نمایندگان تنفسی خواهند داشت و ادامه جلسه به پیشنهاد رئیس مجلس به رای نمایندگان گذاشته خواهد شد. در صورت موافقت نمایندگان با ادامه جلسه در شیفت دوم، پس از تنفس مجلس مجددا تشکیل جلسه خواهد داد.

مهلت بررسی صلاحیت هر وزیر یک ساعت و نیم و مجموع چهار وزیر 6 ساعت به طول می‌انجامد و یک ساعت هم به عنوان فرصت دفاع از وزرای پیشنهادی برای رئیس‌جمهور در نظر گرفته شده؛ لذا مجموع جلسه رای اعتماد 7 ساعت است که با حواشی و فرصت تنفس این جلسه احتمالا تا ساعت 10 شب ادامه پیدا خواهد کرد.

در صورت رای ندادن نمایندگان به ادامه جلسه در شیفت دوم ادامه بررسی صلاحیت وزرا به فردا یکشنبه موکول خواهد شد که البته احتمالا تکلیف وزرا همین امشب مشخص می‌شود.

جلسه امروز مجلس با حضور 201 نماینده برای رسیدگی به صلاحیت فرهاد دژپسند، محمد شریعتمداری، رضا رحمانی و محمد اسلامی وزرای پیشنهادی اقتصاد، تعاون، صنعت و راه را آغاز شد. در این جلسه جمعی از وزرای کابینه دولت حضور دارند.

لینک کوتاه
بررسی جلسه علنی مجلس صلاحیت ۴ وزیر پیشنهادی دولت

اخبار مرتبط

نظرات شما