عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه مراودات بانکی ایران با بسیاری ازکشورها مدت هاست بدون دلار انجام می شود،گفت:تحریم های جدید تاثیری بر اقتصاد بانکی ما ندارد.

به گزارش نسیم اقتصاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سیاست های پیش گیرانه بانک ها، گفت: این بانک ها همسو با بانک مرکزی ج.ا.ا. فعالیت های بین المللی با ارز دلار و کشور آمریکا  را سال هاست متوقف کرده اند و  مراودات مالی خود را بر اساس بازارهای هدف صادر کنندگان و واردکنندگان که عمدتا در اروپا و آسیا متمرکز هستند  با استفاده از سایر ارزها انجام می دهند، لذا با توجه به تفاهمات دولت وپروتکل های تنظیمی در خصوص مبادلات مالی با این ارزها ،تحریم مذکور تاثیری در فعالیت های این بانک ها ندارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، غیرقانونی خواندن تحریم های اعمال شده از سوی دفتر نظارت بر دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا علیه 20 شرکت و نهاد ایرانی، گفت: آمریکا با این نوع اقدامات فرار رو به جلو را انتخاب کرده است.
شهباز حسن پور بیگلری  با اشاره به تصمیم دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) مبنی بر تحریم 20 نهاد و شرکت مرتبط با بنیاد تعاون بسیج که از فعالیت‌های بسیج حمایت می کردند، گفت: چنین تحریم های هیچ تاثیری بر اقتصاد کشور ما ندارد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین باری نیست که آمریکا به بهانه های مختلف ایران را مورد تحریم قرار می‌دهد، افزود: خوشبختانه ایران هر بار بعد از تحریم های مختلف توانسته با قدرت بیشتر به فعالیت های اقتصادی خود اقدام کند.
وی با تاکید بر اینکه تحریم شرکت ها و بانک های ایرانی اقدامی تکراری از سوی آمریکا است، تصریح کرد: این اقدامات خصمانه چهره واقعی آمریکا را به جهانیان نشان می دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه قبل از این مصوبه جدید نیز ایران و بسیاری از شرکت ها و بانک های ایرانی تحریم بوده اند، گفت: آمریکا باید بداند با چنین اقدامات خصمانه نمی تواند جوی رشد کشور را بگیرد.
حسن پور بیگلری ادامه داد: اتخاذ چنین تصمیماتی از سوی آمریکایی ها نشان از عجز آن ها در برابر قدر ایران دارد.
وی با بیان اینکه تحریم های مذکور به بهانه مبارزه علیه تروریسم اعمال شده است، گفت: همه می دانیم که آمریکا خود ابرتروریسم است از این رو این اقدامات فرار رو به جلو است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: چنین اقداماتی از سوی آمریکا هیچ خللی در فعالیت های اقتصادی شرکت های مورد تحریم ایجاد نخواهد کرد.

لینک کوتاه
تحریم اقتصاد بانکی بانک ها مجلس شرکت ها

اخبار مرتبط

نظرات شما