مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد گفت: از ابتدای امسال تاکنون و طی 2 مرحله 210 میلیارد ریال یارانه به رسانه‌ها در سراسر کشور پرداخت شده است.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از ایرنا، سید محمدرضا دربندی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: 9 هزار و 300 رسانه از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز دارند که از این تعداد هفت هزار مورد رسانه‌های مکتوب و 2 هزار و 300 مورد رسانه‌های برخط هستند.

وی افزود: چهار و 200 رسانه تنها مجوز خود را از هیات نظارت بر مطبوعات گرفته اند و در عمل غیرفعال هستند.
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تاکید کرد: از 2 هزار و 300 رسانه برخط دارای مجوز، حدود یک هزار رسانه غیرفعال هستند و از یک هزار و 300 رسانه دیگر، 30 رسانه در قالب خبرگزاری و مابقی در قالب پایگاه‌های خبری فعالیت می‌کنند.

دربندی گفت: از هفت هزار رسانه مکتوب دارای مجوز تنها سه هزار و 800 رسانه فعال هستند و سه هزار و 200 رسانه دیگر غیرفعال اند.
وی اضافه کرد: سیاست گسترش حضور اهالی مطبوعات در خانه‌های مطبوعات است که در حال حاضر چهار هزار و 539 نفر در خانه‌های مطبوعات 31 استان کشور عضو هستند.

دربندی اظهار داشت: از اردیبهشت امسال تاکنون 2 نوبت یارانه به رسانه‌ها پرداخت شده که مجموع آن 210 میلیارد ریال بوده است.
وی یادآور شد: هیچ رسانه دولتی و یا رسانه‌ای که از بودجه عمومی و بیت المال استفاده می‌کند، مشمول دریافت یارانه نمی‌شود.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت ارشاد تاکید کرد: یارانه رسانه‌ها به مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری که در طرح رتبه بندی وزارت ارشاد شرکت کرده باشند، همچنین پایگاه‌های خبری تخصصی و نیز پایگاه‌های خبری استانی که همگی در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند تعلق می‌گیرد
وی گفت: تاکنون حدود 350 تا 400 نفر از خبرنگاران اسامی خود را ارسال و حدود 280 نفر از آن‌ها هم اکنون از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند شده اند.

لینک کوتاه
یارانه رسانه ها

اخبار مرتبط

یارانه مرداد واریز شد

یارانه مرداد واریز شد

یارانه کمک معیشتی مرداد 1403 دهک‌های چهارم تا نهم به‌ازای هر نفر 300 هزار تومان به حساب... 1 شهریور 1403

نظرات شما