سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن تاکید کرد: تلاش آمریکا در دور جدید تحریم‌های اقتصادی برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران بی نتیجه خواهد بود.

به گزارش نسیم اقتصاد به نقل از  ایرنا، «حمید بعیدی نژاد» روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به وقوف دشمنان از توان سیاسی و اقتصادی کشور تصریح کرد: با 15 کشور همسایه هستیم و ظرفیت‌ها بیش از آن است که بتوانند با تحریم، صادرات نفت ایران را به صفر برسانند.
وی به اعمال دور جدید تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: مهمترین محور زندگی مردم اقتصاد است و از آنجایی که ایران در اوج اقتدار قرار دارد، دشمنان در تلاشند تا مردم را نسبت به نظام بدبین کنند.

سفیر ایران در لندن افزود: آمریکا می‌کوشد تا با فشار‌های اقتصادی مردم را به اعتراض وادارد و به عبارتی، جنگی را علیه تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به راه اندازد و به حرف بسنده نمی‌کند.
او همچنین به فعالیت رسانه‌ای و روانی آمریکا بر روی نرخ سکه و ارز به عنوان یکی از ضعیف‌ترین بحث‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه شاخص‌های اقتصادی کشور رو به رشد می‌باشد و حتی بودجه سال جاری 20 درصد رشد داشته است.

بعیدی نژاد نوسان‌ها را مربوط به سه درصد ارز موجود در کشور دانست و اضافه کرد: 95 درصد از مصارف ارز کشور به واردات کالا‌های اساسی و یا هزینه‌های متفرقه عمومی اختصاص دارد که در اختیار دولت و بانک مرکزی است و هیچ مشکلی برای تامین آن‌ها وجود ندارد.
وی ادامه داد: بزرگترین اقتصاد جهان (آمریکا)، علیه ایران جنگ اقتصادی اعلام کرده است و هدف آنها، بی ثباتی بازار است و در این زمینه بودجه‌هایی را برای خرید دلار و سکه با هر قیمتی و خارج کردن این منابع از کشور اختصاص داده اند.

سفیر ایران در انگلستان با بیان اینکه تنها کشور مقاوم جهان در برابر چنین هجمه‌هایی هستیم، افزود: وضعیت اقتصادی کشور مبتنی بر درآمد‌ها و بودجه اختصاصی برای واردات است و فشار روانی که برخی در داخل و خارج به آن دامن می‌زنند نیز کنترل خواهد شد.
وی در ادامه به اقدام‌ها و سفر‌های اخیر بنیامین نتانیاهو به کشور‌ها برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و این اقدام‌ها را ناشی از بی ثباتی و ترس رژیم غاصب صهیونیستی دانست.

بعیدی نژاد ادامه داد: اقدام‌ها و سفر‌های نتانیاهو به سایر کشور‌ها ارتباطی با نگرانی آن‌ها از برجام ندارد، بلکه این سفر‌ها نشان از ترس، بی ثباتی و نگرانی رژیم صهیونیستی از تحولات منطقه‌ای است.
وی افزود: رژیم نژادپرست صهیونیستی می‌داند که حزب الله لبنان صد‌ها برابر قوی‌تر از دوره جنگ 33 روزه و یک سپاه مقتدر از نظر تاکتیک‌های نظامی و لجستیکی است و صحنه برای آن‌ها و سایر قدرت‌ها در منطقه بسیار تغییر کرده است.

سفیر ایران در انگلستان بیان کرد: حتی برخی مقام‌های اروپایی نیز از سوی صهیونیست‌ها اعلام کردند که توازن منطقه‌ای در خاورمیانه به هم خورده و نمی‌توانند این موضوع را تاب بیاورند بنابراین برای اصلاح این توازن اقدام‌هایی را دنبال می‌کنند.
او در ادامه از حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، جنگ ایران و عراق، حمله عراق به کویت و شکل گیری داعش به عنوان چهار تحول بزرگ خاورمیانه یاد کرد و گفت: این رویداد‌ها اثر‌های بسیار مهم سیاسی و بین المللی داشته و سوای آن‌ها نمی‌توان به تحلیل شرایط کنونی منطقه و کشور پرداخت.

بعیدی نژاد اضافه کرد: با توجه به شرایط دو قطبی جنگ سرد حمله اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان با پشتیبانی لجستیکی و مالی آمریکا از مجاهدین همراه بود که در نهایت ' اسامه بن لادن ' نیز از آن برخوردار شد.
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها سال‌ها بعد اعتراف کردند که به شرایط پس از عقب نشینی شوروی فکر نکرده بودند و نتیجه آن پیوستن نیرو‌هایی از دیگر کشور‌ها به مجاهدان افغانستانی و حمله به خود ایالات متحده بود.
سفیر ایران در انگلستان گفت: پس از حمله عراق به کویت، کشور‌های متحد به عراق هجوم بردند و سال‌ها بعد هم آن را اشغال کردند، اما امروز غربی‌ها اعتراف می‌کنند که به دوره پس از سقوط صدام فکر نکرده بودند و با انحلال ارتش و بیکاری بعثی ها، آن‌ها به تدریج جذب جریان‌های تروریستی شدند.

لینک کوتاه
سفیر ایران صادرات نفت صفر

اخبار مرتبط

نظرات شما