سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی از مخالفت این فراکسیون با تعطیلات تابستانی مجلس خبر داد و گفت که در شرایط فعلی لازم است سه فراکسیون سیاسی مجلس نشست های مشترکی را برگزار کنند.

به گزارش نسیم اقتصاد، سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در توضیح جلسه امروز فراکسیون ولایی گفت: این جلسه به دلیل  شرایط فعلی کشور و با عنایت به بیانات صریح و شفاف مقام معظم رهبری در ارتباط با نقش مجلس تشکیل شد که در آن ضمن ارزیابی ظرفیت‌ها، امکانات و توانمندی‌های موجود در مجلس بر لزوم بررسی نواقص، ضعف‌ها و موانع تاکید شد تا بتوانیم با یک استراتژی مشخص حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس باید نقش نمایندگی خود را به بهترین شکل ایفا کند، افزود: بر همین اساس در این جلسه مباحثی درباره لزوم ارائه واعلام استراتژی و برنامه دولت در شرایط فعلی مطرح شد که اگر این اتفاق نیفتد مجلس نقش نظارتی خود را ایفا کند.

نقوی حسینی برگزاری نشست مشترک بین سه فراکسیون برای پیشبرد امور را ضروری خواند و گفت: در این جلسه تاکید شد که باید محور فعالیت‌های مجلس ایجاد ثبات در کشور و نظم بخشی باشد این همان انتظار مردم از مجلس برای انجام اقدام اساسی و تلاش جدی است.

به گفته وی مجلس باید دولت را وادار به صحبت با مردم کند تا مردم در جریان امور آن هم به طور شفاف قرار گیرند. مجلس باید استراتژی دشمن را به خوبی بشناسد و خلاف اهداف دشمن حرکت کند.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه در این جلسه اعضای فراکسیون با تعطیلات دو هفته‌ای مجلس تحت عنوان تعطیلات تابستانی مخالفت کردند گفت که قرار شد که با توجه به درخواست این فراکسیون تعطیلات تابستانی مجلس لغو شود.

نقوی حسینی در جمع بندی جلسه فراکسیون ولایی گفت: با توجه به مباحث مطرح شده دولت باید در وهله اول نسبت به اصلاح تیم اقتصادی خود اقدام کند تا بازار ارز، خودرو و سکه مدیریت شود، تردیدی نیست که رانت‌خواری در این عرصه وجود دارد.

وی ایجاد رونق در تولید را تنها راه برون رفت کشور از شرایط فعلی دانست و اظهار کرد: البته پیشنهاداتی در این جلسه درباره لزوم انسجام و وحدت مطرح شد و در نهایت مقرر شد دو کارگروه سیاسی و اقتصادی در فراکسیون تشکیل شود تا دیپلماسی دولت در کارگروه سیاسی و بی‌توجهی رئیس جمهور به مسائل بررسی شود. همچنین محورهای اقتصادی در کارگروه اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

لینک کوتاه
مجلس کارت زرد جلسه غیرعلنی تعطیلات

اخبار مرتبط

نظرات شما