رییس کمیسیون عمران مجلس از جریمه مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و بازگرداندن مبلغی کمی بیشتر از 1153 میلیارد تومان توسط وزارت نفت به وزارت راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش نسیم اقتصاد، محمدرضا رضایی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طبق ماده 70 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در سال 95، باید 20  درصد از قیمت فروش گازوئیل به وزارت راه و شهرسازی اختصاص می‌یافت که نیمی از این مبلغ به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده و  نیم دیگر به شرکت ملی راه‌آهن جمهوری اسلامی پرداخت می‌شد ولی وزارت نفت این پرداخت را انجام نداده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس ادامه داد: کمیسیون عمران دو مسیر برای رسیدگی به تخلف داشت اول آنکه طبق ماده 236 آیین‌نامه داخلی مجلس به قوه قضائیه ارجاع دهد و دوم اینکه از طریق دیوان محاسبات و دادستانی دیوان وارد شود که ما مسیر دوم را دنبال کردیم و گزارش خود را به دیوان محاسبات دادیم و از کانال دیوان نظارت خودمان را دنبال می‌کنیم. با پیگیری‌های انجام شده دیوان محاسبات حکمی را علیه رییس شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صادر کرده است و وزارت نفت را مکلف به بازگرداندن این مبلغ به وزارت راه و شهرسازی و جریمه رییس شرکت ملی پالایش به میزان نیمی از حقوق ماهانه ایشان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تخلف وزارت نفت کمی بیشتر از 1153 میلیارد تومان است.

لینک کوتاه
نفت گار پتروشیمی صادرات قیمت نفت پالایش فرآورده های نفتی

اخبار مرتبط

درخشش هفتگی قیمت نفت

درخشش هفتگی قیمت نفت

بهای نفت در معاملات روز جمعه بازار آسیا تغییر چندانی نداشت اما در بحبوحه سیگنال‌های... 1 تیر 1403

نظرات شما