سخنگوی دولت گفت: رئیس جمهور برای تخصیص منابع مورد نیاز جهت تکمیل پروژه راه آهن تبریز – میانه به سازمان برنامه و بودجه دستور اکید و ویژه ای داده اند.

مهر، محمدباقر نوبخت شامگاه دیروز سه شنبه در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد بابیان اینکه میزان اعتبارات تخصیص یافته آذربایجان شرقی در حوزه عمرانی 3997 میلیارد تومان از سال 92 تا 95 بوده است، اظهار کرد: اگر این میزان بودجه را با میزان بودجه سال های 88 تا 91 مقایسه کنیم رشد 2.1 درصدی داشته است.

وی در ادامه از کاهش درآمدهای نفتی دولت یازدهم نسبت به دولت دهم خبر داد و افزود: میزان درآمد نفتی دولت دهم 250 میلیارد دلار بود اما در دولت یازدهم درآمد نفتی 157 میلیارد دلار شد این امر نشان می دهد که درآمدهای نفتی به نصف کاهش یافته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اعتبارات ملی و استانی آذربایجان شرقی ادامه داد: میزان اعتبارات استانی و ملی آذربایجان شرقی که در سال گذشته پرداخت شد 1593 میلیارد تومان بود. اگر همین مبلغ تخصیص یافته را با دولت دهم مقایسه کنیم رشد 3.3 درصدی دارد.

نوبخت اضافه کرد: در سفر نخست هیات دولت به استان آذربایجان شرقی و در جلسه شورای اداری این استان 23 پروژه با اعتبار 946 میلیارد تومان مصوب شده بود اما تاکنون یک هزار و 394 میلیارد تومان اعتبار به صورت نقدی و اوراق پرداخت کرده ایم و در خصوص پروژه ها تنها 5 طرح فعلا به نتیجه نرسیده که آن ها هم بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و از این رو پیگیر هستیم.

سخنگوی دولت از افتتاح خط ریلی مراغه – ارومیه تا ماه های آینده خبر داد و گفت: برای بهره برداری از راه آهن مراغه – ارومیه 560 میلیارد تومان اعتبار صرف می شود و از طرفی هم تاکید داریم پروژه های عمرانی باید اولویت بندی شوند.

وی همچنین از تصویب 28 طرح در سفر استانی دولت دوازدهم به آذربایجان شرقی با اعتبار 1983 میلیارد تومان خبر داد و افزود: برای این طرح ها اعتبار یک هزار و 188 میلیارد تومان از محل اعتبارات خزانه و 795 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تامین می شود.

نوبخت یادآور شد: توزیع این اعتبارات که طی سال‌های 97 الی 99 به اتمام می‌رسد، برای بخش کشاورزی دو طرح با 310 میلیارد تومان اعتبار و در بخش آب شش طرح و پروژه با 557 میلیارد تومان در این بخش درنظر گرفته شده است.

لینک کوتاه
راه آهن تبریز-میانه

اخبار مرتبط

بیت‌کوین صعود کرد

بیت‌کوین صعود کرد

بیت‌کوین با افزایش روزانه شش درصدی دوباره به بالای 65 هزار دلار رسید. 27 اردیبهشت 1403

نظرات شما