نسیم اقتصاد- بهروز نعمتی نماینده تهران و سخنگوی هیات رئیسه مجلس در جمع خبرنگاران توضیحاتی را در خصوص جلسه غیر علنی امروز مجلس در خصوص آب ارائه کرد.

به گزارش  نسیم اقتصاد به نقل از اعتمادآنلاین، وی خاطرنشان کرد: گزارش مفصلی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس در این جلسه ارائه شد. مقرر شد کمیته‌ای در دولت برای موضوع آب تشکیل شود و مرکز پژوهش‌ها نیز در کنار این کمیته باشد. رییس این کمیته احتمالا آقای جهانگیری معاون اول رییس جمهور خواهد بود.

وی تصریح کرد: هیچ تفاوتی در مناطق پر بارش و کم بارش نیست و هر کدام از این مناطق مشکلاتی دارند.

نعمتی تاکید کرد: مجلس به جد معتقد است که بخش کشاورزی نباید دغدغه آب داشته باشد. در این جلسه وزارت نیرو و کشاورزی موظف شدند مشکلات آب برای کشاورزان را حل کنند.

سخنگوی هیات رئیسه یادآور شد: صنایعی که از این به بعد ایجاد می‌شوند باید در مناطق پرآب باشند. همچنین در این جلسه مقرر شد. تا این کمیته آب شرب، آب کشاورزان و صنایع را ساماندهی کند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص سهمیه بندی آب، گفت: موضوع سهمیه بندی آب مطرح نیست و نباید به بحث سهمیه بندی بپردازیم و قرار شد ساماندهی‌های لازم توسط کمیته‌ای که در دولت تشکیل می‌شودانجام شود.

نعمتی در خصوص شهر‌هایی که درگیر کم آبی هستند، اظهارداشت: عدد و رقم شهر‌های درگیر با کم آبی در این جلسه مطرح نشد.

وی با اشاره به تذکر لاریجانی به وزیرکشاورزی گفت: آقای لاریجانی تذکری را در خصوص آبخیزداری به آقای حجتی دادند، وزارت کشاورزی موکلف شد آبخیزداری را به صورت جدی در دستور کار قرار دهد.

لینک کوتاه
ساماندهی آب دولت

اخبار مرتبط

نظرات شما