نسیم اقتصاد- مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، از آغاز مجدد پروازهای ای تی از این شرکت از فردا خبر داد و گفت: فرضیه نقص فنی در سقوط هواپیمای تهران-یاسوج رد شد.

حسین علایی در گفتگو با پایگاه خبری نسیم اقتصاد با اشاره به انتقال جعبه سیاه هواپیمایATR به کشور فرانسه و بازخوانی و رمزگشایی آن، گفت: در حال حاضر جعبه سیاه و اطلاعات حاوی آن به تهران منتقل شده و تیم بررسی سانحه در حال تحلیل اطلاعات است.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، ادامه داد: شاید تیم بررسی سانحه بخواهد از سایر اطلاعات دیگر در خصوص پارامترهای پروازی، هواشناسی، فرودگاه یاسوج استفاده کنند تا تحلیل درستی از چرایی وقوع سانحه ارایه کند.
علایی ادامه داد: آنچه می‌توان تاکنون گفت این است که این هواپیما به هنگام پرواز و در حین پرواز تا زمان بروز حادثه هیچ مشکلی فنی نداشته و موضوعی را گزارش نکرده است. بنابراین فرضیه نقض فنی به طور کامل رد است.
وی گفت: ممکن است شرایط جوی و آب و هوایی که در ارتفاعات دنا به صورت ناگهانی ایجاد می‌شود و مسائل عملیاتی و ترکیب آنها موضوعاتی باشند که کمیته بررسی سانحه باید بیشتر در خصوص آنها مطالعه کرده و علت سانحه را مشخص کند.
علایی افزود: کمیته بررسی سانحه گزارش مقدماتی خود را به زودی منتشر خواهد کرد اما شاید برای مطالعات بیشتر به زمان بیشتر نیاز باشد.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان، همچنین از آغاز پروازهای ای تی آر این شرکت از فردا خبر داد.

لینک کوتاه
فرضیه نقص فنی هواپیماي تهران- ياسوج رد شد/فردا، زمان از سرگیری پروازهای ای تی آر