نسیم اقتصاد- طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی قرارداد 2300 میلیارد تومانی ساخت خط آهن شیراز-بوشهر بین مدیرعامل شرکت ساخت و مدیرعامل یک شرکت چینی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری  نسیم اقتصاد به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی در این مراسم با تشریح جزئیات قرارداد ساخت خط آهن شیراز-بوشهر اظهار کرد: توسعه شبکه ریلی از اولویت های دولت یازدهم و داوازدهم طی شش سال اخیر بوده است. وزیر راه و شهرسازی نیز در این راستا مسیر تامین مالی و برنامه کاری را برای زیرمجموعه های وزارت راه و شهرسازی از جمله شرکت ساخت با تعیین اولویت ها اعلام و تعیین کرده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون 3410 کیلومتر مسیر ریلی را در دست اجرا داریم که بخشی از این پروژه ها یا به بهره برداری رسیده  اند یا باید با تامین مالی به اتمام برسند.

وی با یادآوری این که برای تکمیل محورهای ریلی موجود و جدید باید بحث های تامین اعتبار از منابع خارجی پیگیری می شد، گفت: در این زمینه 7 پروژه را به عنوان طرح های اولویت دار برای تامین مالی در اولویت قرار گرفته  که مبلغ برآوردی برای این پروژه ها بالغ بر 12800 میلیارد تومان معادل 3 میلیارد دلار است.

وی  ادامه داد: یکی از این پروژه ها خط آهن شیراز-بوشهر است که باید مطالعات تکمیل می شد. خوشبختانه مطالعات فاز و دو این پروژه به اتمام رسیده است. در یک سال اخیر با کار کارشناسی فشرده و با همکاری فاینانسور چینی خوشبختانه برآورد ما بر اساس فهرست بهای ایران مبنای قرارداد قرار گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که ضرایب تعدیل پروژه با شرکت چینی مورد توافق قرار گرفته است، اظهار کرد: 2360 میلیارد تومان (700 میلیون دلار) حجم سرمایه گذاری قرارداد خط آهن شیراز-بوشهر است.

خادمی بیان کرد: برآورد 20 ساله این خط آهن برای مسافر یک میلیون نفر و برای بار 12 میلیون تن در سال پیش بینی می شود.

لینک کوتاه
قرارداد ۲۳۰۰ میلیارد تومانی خط آهن شیراز بوشهر با چینی ها امضا شد

اخبار مرتبط

نظرات شما