مراسم افتتاح خط تولید آجر شرکت فرآورده های نسوز ایران در کارگاه نسوز ذوب آهن اصفهان شنبه 4 شهریور ماه برگزار شد.

به گزارش نسیم اقتصاد ؛ افتتاح رسمی پروژه مذکور و بازدید از مراحل تولید آجرهای نسوز از جمله برنامه های این مراسم بود که پروین صالحی نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی،آیت ا… رهبر مسئول هماهنگی تبلیغات اسلامی ، مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان ، محسن پروان سرپرست شرکت فرآورده های نسوز ایران و جمعی از مدیران و کارکنان این دو شرکت در آن حضور داشتند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تشکر از مدیران و کارکنان شرکت های ذوب آهن اصفهان و نسوز ایران گفت: مجلس مدافع تولید و کارگران بوده و در برنامه ها و مصوبات خود از واحدهای تولیدی پشتیبانی می کند.

مهدی کوهی مدیر عامل ذوب آهن اصفهان نیز در این مراسم گفت: رویکرد تولیدی  ذوب آهن اصفهان مبتنی بر تعامل با شرکت های دانش بنیان و اقدامات تحولی و جهادی و تولید محصولات ارزش افزا است.

وی افزود : در  این زمینه و به منظور هم افزایی شرکت های تابعه هلدینگ های شستا و صدر تامین  و همچنین جهت خودکفایی و تولید محصولات مورد نیاز  از اوایل مرداد ماه امسال پروژه مشترکی برای تولید آجرهای نسوز به اجرا درآمد که بعد از 20 روز به نتیجه رسید.

محسن پروان سرپرست شرکت فرآورده های نسوز ایران نیز در این مراسم با قدردانی از همکاری ذوب آهن اصفهان گفت:کارگاه مورد افتتاح از کارگاه های بزرگ ذوب آهن اصفهان است که دارای 11 دستگاه پرس و 3 کوره می باشد.

وی افزود: در حال حاضر و در فاز اول سه دستگاه پرس و 1 واحد کوره از این مجموعه به اضافه خط تامین مواد آن بازسازی و مورد بهره برداری قرار گرفت.

پروان گفت: در شرایط فعلی سالانه 10 هزار تن آجر نسوز تولید و عرضه می شود و در طرح های بعدی و با استفاده از ظرفیت کامل، این تولیدات به 30 هزار تن آجر در سال خواهد رسید که برای مصرف داخل و صادرات عرضه می شود .

شایان ذکر است شرکت فرآورده های نسوز ایران واقع در شهرستان مبارکه اصفهان اولین و قدیمی ترین شرکت سازنده آجرهای نسوز در کشور و خاورمیانه است که تولیدات آن مورد استفاده  ذوب آهن اصفهان و سایر شرکت های فولادی و کارخانجات می باشد.

لینک کوتاه
خط تولید آجر فرآورده های نسوز ایران ذوب آهن اصفهان