نسیم اقتصاد- بیمه گران آماده پرداخت خسارت نفتکش سانچی شده اند که در هفته های گذشته و پس از 8 روز آتش سوزی، در آب های دریای چین غرق شد.
به گزارش پایگاه خبری
نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، غرق شدن نفتکش سانچی این نکته را یادآور شد که امنیت دریایی ضعیفی در آب های منطقه آسیا وجود دارد. نفتکش سانچی حدود یک میلیون بشکه میعانات گازی را به مقصد کره جنوبی حمل می کرد که با یک کشتی دیگر در دریای شرق چین و در 300 کیلومتری شرق شانگهای تصادف کرد. در جریان این تصادف 32 خدمه کشتی ایرانی سانچی جان خود را از دست دادند.
اینشورنس ریویو نوشت: وزیر حمل و نقل چین در بیانیه ای در این رابطه اعلام کرد: سانچی دوباره در حدود ساعت 12 شب 14 ژانویه منفجر شد که این موضوع باعث شد تا کل کشتی، آتش گرفته و شعله های آتش تا 800 الی هزار متر پرتاب شوند.
پاول جانستون مسئول واحد علوم گرین پیس اینترنشنال در دانشگاه اگزتر در این رابطه گفت: رصد و ارزیابی مسئولان به منظور درک میزان اثرات پزیست محیطی بالقوه و نیز تصمیم گیری درباره گام های بعدی از منظر نجات کشتی و امکان نشت بیشتر، بسیار حیاتی است.
در حال حاضر که نفتکش سانچی غرق شده است، میعانات بی رنگ باقی مانده را به سختی می توان پیگیری کرد و اثرات آن بر شیلات محلی می تواند بلندمدت باشد. گرین پیس می گوید این منطقه محل رشد بسیاری از انواع موجودات تجاری مانند ماهی کت چرمی و ماهی های مرکب قلمی و نیز محل اقامت زمستانه برخی از انواع موجودات خوراکی مانند ماهی های بال اسبی ژاپنی، قباد ژاپنی و خرچنگ آبی است.
شرکت اسکالد نروژ بیمه گر بدنه کشتی تانکر نفتکش سانچی و بیمه گر P&I کشتی باربری سی اف کریستال هنگ کنگی بوده است. برآورد ارزش بدنه کشتی بیش از 30 میلیون دلار است. بیمه گر نروژی در اظهار نظری اعلام کرد که 30 درصد از ارزش بدنه کشتی سانچی از طریق بازار ایران انجام می پذیرد در حالی که 70 درصد مابقی آن از طریق بازار بیمه بین المللی (11 بیمه گر مختلف) پوشش داده می شود که از این میان، سهم شرکت اسکالد تنها 15 درصد است.
این حادثه نمره منفی دیگری برای امنیت دریایی در منطقه آسیا محسوب می شود. بیش از یک چهارم خسارت های کشتیرانی در سال 2016، در منطقه دریانوردی آسیا رخ داده که براساس ارزیابی گزارش آلیانزف پُرهزینه ترین خسارت ها را در دهه گذشته برجای گذاشته است.
خسارت ها در آسیا اغلب نسبت به مناطق دیگر حادثه خیز یعنی شرق مدیترانه و دریای سیاه دو برابر بوده است. هنوز بزرگی خسارت سانچی کاملا مشخص نشده اما انتظار می رود که به عنوان یکی از بزرگترین خسارت های منطقه آبی آسیایی به ثبت برسد.
لینک کوتاه
اخبار مرتبط
آمار اولیه از عملکرد ماهانه صنعت بیمه در فروردین ماه 1403 حاکی از صدور 4.4 میلیون فقره بیمه... 26 اردیبهشت 1403
رئیس کل دادگستری هرمزگان از صدور حکم پرونده قاچاق سازمان یافته سوخت موسوم به آریانا خبر... 25 مهر 1402
دسترسی راحت و ارزان به خدمات بهداشتی و درمانی و پوشش بیمهای کارآمد از عوامل موثر در... 21 شهریور 1402
درآمد نفتکشها در خاورمیانه، همزمان با چشم انداز کاهش عمیقتر تولید نفت اوپک پلاس، به... 12 شهریور 1402
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، به تشریح مهم ترین اقدامات و برنامه های بیمه سلامت در... 29 مرداد 1402
این شرکت در سال های اخیر برنامه های کوتاه مدت و بلند مدتی را برای تقویت و همچنین گسترش... 21 مرداد 1402
اطلاعات منابع رصد کشتی نشان میدهد ابرنفتکشهایی که حامل بیش از 20 میلیون بشکه نفت... 28 خرداد 1402
بیمه پارسیان همچون دوره های گذشته در نمایشگاه بین المللی صنعت مالی(بورس، بانک و بیمه)... 22 خرداد 1402
نظرات شما