نسیم اقتصاد- یک کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: هر چه سهم صنعت بیمه در تولید ناخالص داخلی و ضریب نفوذ آن بیشتر باشد، اقتصاد آن کشور پیشرفته تر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، اظهار کرد:  در کشور‌های توسعه یافته صنعت بیمه توانسته جای خود را باز کرده و به اقتصاد کشور کمک کند، در حالیکه در کشور ما هنوز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی با اشاره به اینکه کشور ما جزو کشور‌های حادثه خیز است، تصریح کرد: بیمه به عنوان یک مولفه اقتصادی، نقش مهمی در اقتصاد کشورها داشته است و هر چه سهم صنعت بیمه در تولید ناخالص داخلی و ضریب نفوذ آن بیشتر باشد، اقتصاد آن کشور پیشرفته تر خواهد بود.
این کارشناس اقتصاد بین الملل به روز نبودن قوانین را از دیگر مشکلات صنعت بیمه دانست و گفت: نیاز است که دولت لایحه‌ای را برای این امر به مجلس ارائه دهد.
به گفته طاهری؛ زمانی سرمایه گذار خارجی می‌تواند در این صنعت سرمایه گذاری کند، که ثبات و امنیت در آن حکمفرما باشد.
این کارشناس اقتصادی اذعان کرد: به طور حتم با ورود سرمایه‌گذاران خارجی در عرصه‌های اقتصادی کشور به ویژه درصنعت بیمه، تحول چشمگیری را شاهد خواهیم بود.
طاهری در پایان گفت: سرمایه گذاران خارجی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اعلام آمادگی کردند و باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده شود.
 

لینک کوتاه
صنعت بیمه تولید ناخالص داخلی اقتصاد طاهری

اخبار مرتبط

سقوط سودآوری بیت‌کوین

سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است. 8 اردیبهشت 1403

نظرات شما