نسیم اقتصاد- رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: قیمت مرکبات در شب عید تغییر نخواهد کرد و برای تأمین نیاز گوشت باید دست به واردات زد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، علی اکبری با اشاره به وضعیت تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: همه ساله دولت برای در زمینه گوشت و مرغ از طریق واردات یا ذخایر ماه‌های قبل نسبت به تنظیم بازار اقدام می‌کند. امسال نیز برای تأمین نیاز مصرف شب عید نیز تدابیری می‌اندیشد.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه برای شب عید جای نگرانی وجود ندارد، گفت: در خصوص مرکبات و میوه نیز نگرانی وجود ندارد چرا که در سال جاری تولید داخل قابل توجه بوده و سردخانه‌ها از زمان فصل برداشت انبوه تولیدات داخلی را نگهداری کرده‌اند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس دهم شورای اسلامی تأکید کرد: با توجه به ذخایر میوه و مرکبات در سردخانه‌ها قطعاً شب عید در زمینه میوه و مرکبات کمبود نخواهیم داشت.
این نماینده مجلس در خصوص احتمال افزایش قیمت‌ها در شب عید عنوان کرد: تغییرات قیمت به مسائل مختلفی بستگی دارد از نظر نیازهای داخلی قطعاً کمبود نخواهیم داشت اما عوامل دیگر بر تغییر قیمت موثر خواهد بود و شاهد هستیم که به یکباره قیمت تخم مرغ افزایش پیدا می‌کند.
اکبری با اشاره به افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته اظهار داشت: این افزایش قیمت طبیعتا بر روی قیمت تخم مرغ و اقلام دیگر نیز اثرگذار است که این بحث اجتناب ناپذیر و روشن است.
وی با تأکید بر اینکه قیمت خوراک دام و طیور وابسته به واردات است، گفت: واردات نیز متأثر از نرخ ارز است بنابراین با افزایش قیمت ارز شاهد افزایش قیمت اقلام دیگر از جمله گوشت و مرغ نیز خواهیم بود.
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در خصوص قیمت میوه در شب عید اظهار داشت: از آنجایی که نیاز میوه شب عید با تولید داخل تأمین می‌شود و به اندازه کافی این محصولات در سردخانه‌ها نگهداری شده است، تغییرات در قیمت میوه نخواهیم داشت.
 

لینک کوتاه
علی اکبری تأمین گوشت شب عید

اخبار مرتبط

نظرات شما