نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: با تولید بنزین در ستاره خلیج فارس از خام فروشی 120 هزار بشکه نفت جلوگیری می شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، علی عسگر ظاهری با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: در حال حاضر بنزین یورو 5 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس تولید می شود که افتتاح فاز جدید پالایشگاه ایران را از وابستگی به واردات بنزین به خودکفایی برساند و از سوی دیگر سبب ارتقاء کیفیت بنزین در کشور می شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با تولید بنزین، ذخایر نفتی به ارزش افزوده تبدیل می شود، افزود: با تولید بنزین در ستاره خلیج فارس از خام فروشی 120 هزار بشکه نفت جلوگیری می شود که در با افتتاح هر یک از فازهای سه گانه پالایشگاه ستاره خلیج فارس به همین میزان از خام فروشی جلوگیری می شود.
 افتتاح کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس وابستگی به واردات بنزین را قطع می کند
نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتگل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه با راه اندازی فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس میزان کمبود بنزین موردنیاز کشور تامین می شود، ادامه داد: افتتاح کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور را از خام فروشی نجات می دهد و ارزش افزوده بیشتری برای کشور خلق و وابستگی به واردات بنزین را قطع می کند و در این مرحله به خودکفایی کامل می رسیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه میزان تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس در حال حاضر 12 میلیون لیتر است، تصریح کرد: مسئولان پالایشگاه ستاره خلیج فارس قول مساعد دادند که تمام پروژه های تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا پایان فروردین 97 تکمیل شود.
 

لینک کوتاه
علی عسگر ظاهری تولید بنزین پالایشگاه ستاره خلیج فارس واردات بنزین

اخبار مرتبط

نظرات شما