نسیم اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی از کاهش چشمگیر و کم سابقه میزان بارندگی‌ها در پاییز سال جاری در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، عزت‌اله آمره ای حجم بارش‌های استان در سه ماهه پاییز سال جاری را 11 میلی متر اعلام کرد و گفت: میزان بارش‌های استان در مدت مشابه سال گذشته 45 میلی‌متر و در دوره آماری درازمدت 76 میلی‌متر بوده است.
آمره‌ای از کاهش 75 درصدی میزان بارش‌های استان در سه ماهه پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته و کاهش 86 درصدی بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه در دوره آماری بلند مدت خبر داد و افزود: این کاهش بارندگی‌ها طی سال‌های اخیر بی سابقه بوده است.
وی اظهار کرد: در سطح استان و مقایسه بارندگی تا انتهای آذرماه سال آبی 97-1396 نسبت به سال گذشته یعنی انتهای آذرماه سال آبی  96-1395 در اغلب مناطق استان شاهد کاهش بارندگی هستیم. بیشترین کاهش بارندگی طی این مدت مربوط به ایستگاه‌های شرقی و جنوبی استان از جمله دلیجان و دوریدان که فاقد بارندگی بوده است و به میزان 100 درصد و کمترین کاهش بارندگی مربوط به ایستگاه یاتان و به میزان 28.21- درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مرکزی افزود: در مقایسه بارندگی از ابتدای مهر تا پایان آذرماه سال جاری با ارقام درازمدت بارش طی همین مدت، کاهش بارندگی در اغلب ایستگاه‌های استان قابل مشاهده است. ارقام ثبت شده نشان می‌دهند، بیشترین کاهش بارندگی به میزان 100 درصد در مناطق فاقد بارندگی(ایستگاههای دلیجان و دوریدان) و کمترین آن به میزان 72.40- درصد مربوط به ایستگاه یاتان بوده است و در هیچکدام از ایستگاه‌های استان شاهد افزایش بارندگی نسبت به مدت مشابه دوره درازمدت نبودیم.
 

لینک کوتاه
عزت‌اله آمره ای بارندگی‌های پاییزی کاهش بارندگی