نسیم اقتصاد- سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی با شماره 2342 رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی رونمایی شد.
در این سامانه بیمه‌گذاران می‌توانند با شماره 2342 تماس بگیرند و امکان طرح موضوعات مرتبط با خسارت های بیمه ای، فروش بیمه نامه، کارگزاران و نمایندگان، پذیرش موسسات بیمه ای و سایر موارد را پیگیری کرده و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان دریافت کنند.
تمامی مکالمات در این سامانه ثبت و ضبط می شود و قابل پیگیری است و ارایه گزارشات دوره ای سه و شش ماهه برای مدیران بیمه مرکزی امکان پذیر است.
عبدالناصر همتی در این مراسم هدف از راه اندازی این سامانه را حمایت از حقوق بیمه گذاران و بیمه شدگان و در راستای اجرای "حقوق شهروندی در نظام اداری" دانست و گفت: بیمه مرکزی در کنار وظایف نظارتی خود، همواره به دنبال بهره گیری از بستر های الکترونیکی نوین برای بهبود روند پاسخگویی ارائه خدمات و رسیدگی به شکایات بیمه گذاران بوده و به همین منظور امروز شماره 4 رقمی 2342 تحت عنوان سامانه پاسخگویی بیمه مرکزی راه اندازی شد.
رییس کل بیمه مرکزی افزود: سال گذشته از سوی شبکه فروش صنعت بیمه، بیش از 56 میلیون فقره بیمه نامه صادر شده و بیش از 35 میلیون فقره خسارت از سوی شرکت های بیمه پرداخت شده و این آمار بیانگر بزرگتر شدن خانواده صنعت بیمه است.
وی افزود: با افزایش روزانه بیمه گذاران و بیمه شدگان و متعاقبا پاسخگویی به سوالات و شکایات آنها نیاز به یک سامانه جامع تر از تلفن گویا داشت تا بتوانیم با ارائه خدمات بهتر و سریع تر ضمن رعایت حقوق شهروندی آنها و بهبود مستمر نظام ارائه خدمت، تنوع بخشی به کانال های ارتباطی و افزایش رضایتمندی مردم، گامی موثر در گسترش فرهنگ بیمه و آگاهی مردم از خدمات بیمه برداریم.
رییس شورای عالی بیمه، صف انتظار هوشمند، نظرسنجی از تماس گیرنده، صندوق صوتی، پرسش و پاسخ با اعلام کدرهگیری را از ویژگی های مهم این سامانه دانست و گفت: امیدوارم این سامانه نیز در کنار سایر بسترهای الکترونیکی بیمه مرکزی همچون سامانه رسیدگی به شکایات بیمه گذاران، سنهاب، شکایت نمایندگان از شرکت های بیمه و استعلام بیمه نامه بتواند از دغدغه های بیمه ای مردم بکاهد.
 

لینک کوتاه
بیمه مرکزی سامانه پاسخگویی عبدالناصر همتی

اخبار مرتبط

نظرات شما