نسیم اقتصاد- شرکت چرخشگر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1396.12.29 خود را براساس عملکرد حسابرسی شده دوره 6 ماهه با تعدیل منفی راهی بازار سهام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نسیم اقتصاد، بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت چرخشگر، پیش بینی درآمد هر سهم «خچرخش» برای سال مالی منتهی به 1396.12.29 با سرمایه 952 میلیارد و 95 میلیون ریال، مبلغ 42 ریال سود به طور خالص پس از کسر مالیات برآورد شده است.
این گزارش جدید در حالی از سوی شرکت مذکور روی سامانه اطلاع رسانی کدال منتشر شده که سود هر سهم «خچرخش» در گزارش قبل، مبلغ 51 ریال سود پیش بینی شده بود که برمبنای گزارش جدید، سود هر سهم گزارش به 42 ریال کاهش یافت تا این مجموعه بورسی آخرین بودجه سال مالی جاری خود را با 18 درصد تعدیل منفی در سود هر سهم برآورد کند.
براساس این گزارش، شرکت چرخشگر طی عملکرد حسابرسی نشده دوره 6 ماهه نخست امسال، به ازای هر سهم 52 ریال زیان محقق کرده است.
شرکت مذکور، دلایل تغییرات در بودجه سال 96 خود را اینگونه اعلام کرده است؛ با توجه به اینکه همه ساله شرکت چرخشگر در شش ماهه اول سال 96 دارای عملیات قطعه سازی است و در شش ماهه دوم سال عملیات مونتاژ انجام می شود و از طرفی در شش ماهه اول سال، قطعات CKD سفارشی ایران خودرو دیزل دارای گشایش دیرهنگام شده بود و حجمی از قطعات تولیدی شرکت تبدیل به محصول نشده، لزوماً برنامه سال 96 مجدداً بازنگری شده و اثرات آن در صورت سود و زیان لحاظ شده است.
همچنین در این گزارش آمده، برنامه جدید با توجه به MRP جدید اعلامی مشتریان تدوین و اعلام می شود. از این رو، شرکت مصمم است که با توجه به برنامه ارسالی مشتریان، برنامه پیش بینی تعدیلی جدید را تا پایان سال 96 محقق سازد. هر چند رویدادهای واقعی با پیش بینی‌های احتمالی ممکن است دارای اثرات متفاوتی باشد.
افزون بر این، شرکت مورد گزارش اعلام کرده که در صورت تغییرات بعدی و جدید، مجدداً هرگونه تعدیل در برنامه و EPS ، در صورت سود و زیان به اطلاع عموم خواهد رسید
از سوی دیگر، با توجه به تعداد اعلامی در بودجه اولیه برای تولید گیربکس سواری ال 90 و لحاظ کردن دوران RAMP- UP  که می بایست این دوره طبق اعلام شرکت رنو پارس و رنو فرانسه اتمام یابد و با اذعان به این مطلب که این مدت در دوره شش ماهه اول سال اتمام یافته، MRP اعلامی جدید شرکت رنو پارس به تعداد اعلامی در تعدیل جدید ارایه شده و تا پایان سال با توجه به ظرفیت تولیدی شرکت، قابل دسترسی خواهد بود .
 

لینک کوتاه
شرکت چرخشگر تعدیل منفی بازار سهام سامانه اطلاع رسانی کدال بورس

اخبار مرتبط

نظرات شما