نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از لغو دستورالعمل افزایش نرخ سود وام مسکن مهر تقدیر کرد و گفت: تکمیل هر چه سریع تر این طرح علاوه بر تامین نیاز قشر اعظمی از نیازمندان به خانه می تواند از متسهلک شدن بناها و هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، محمد عزیزی با تاکید بر ضرورت تکمیل هر چه سریع تر پروژه مسکن مهر، گفت: تکمیل هر چه سریع تر این پروژه علاوه بر تامین نیاز قشر اعظمی از نیازمندان به خانه می تواند از متسهلک شدن بناها و هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری کند.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دستورالعملی مبنی بر افزایش نرخ سود تسهیلات مسکن مهر و لغو آن از سوی وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: در صورت پایداری این دستورالعمل گره مسکن مهر کور شده و تکمیل آن تا پایان سال جاری طبق وعده دولت غیر ممکن بود.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه تکمیل مسکن مهر می تواند از انباشت تقاضا در این بخش بکاهد، افزود: متاسفانه برخی ناهماهنگی ها علت اصلی وقفه در تکمیل این پروژه بوده زیرا در صورت مدیریت صحیح حتی واحدهای بدون متقاضی نیز می تواند در چرخه مصرف قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه بهترین راهکار در شرایط فعلی برای تکمیل هر چه سریع تر واحدهای مسکن مهر همسویی شبکه بانکی با وزارت راه و شهرسازی است، افزود: در نظر گرفتن دستورالعملی مبنی بر افزایش نرخ سود وام مسکن مهر عقب گرد در این حوزه بوده و نمی تواند کمکی به بازار مسکن کند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه با به حرکت در آمدن چرخه مسکن وضعیت اقتصادی کشور نیز متحول خواهد شد، گفت: در صورتی که واحدهای نیمه کاره رها شده مسکن مهر درگیر ساخت و ساز شوند به طور حتم اشتغال نیز در حد وسیعی در کشور رخ داده و کاهش نرخ بیکاری را شاهد خواهیم بود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، از برنامه مجلس برای رصد عملکرد دولت در راستای تسریع در تکمیل هر چه سریع تر مسکن مهر خبر داد و تصریح کرد: دولت باید برای کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه و تامین مسکن آن ها ضمن تکمیل این طرح طرح جایگزینی هر چه سریع تر به مجلس ارایه کند.
 

لینک کوتاه
محمد عزیزی افزایش نرخ سود مسکن مهر

اخبار مرتبط

نظرات شما