نسیم اقتصاد- در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب و آب و فاضلاب ایران بین رییس انجمن متخصصین آب و فاضلاب ایران و نماینده انجمن آب فرانسه یادداشت همکاری امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، دقایقی پیش در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران با حضور مهندس «حمید رضا جانباز» مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یادداشت همکاری بین رییس انحمن متخصصین آب و فاضلاب ایران و «امیلی فیول» رییس انجمن آب فرانسه امضا شد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین امضای این یادداشت همکاری اظهار داشت: بسیار خوشحالم که بخش خصوصی ایرانی می‌تواند از طرفیت این نمایشگاه بین المللی جهت ارتباط با شرکت‌های مجرب خارجی و استفاده از تجربیات آن‌ها استفاده کند.
وی افزود: فراهم کردن زمینه توسعه همکاری بین انجمن‌های صنفی و توسعه روابط میان شرکت‌های خصوصی داخلی با شرکت‌های خارجی از وظایف محوری شرکت آبفا کشور است.
رییس انجمن متخصصین آب و فاضلاب ایران تصریح کرد: سابقه همکاری ایران با شرکت‌های خارجی به 4 دهه قبل بر می‌گردد به ویژه در زمینه ساخت تصفیه خانه‌های آب در کشور این شرکت‌های در سال‌های اخیر همکاری‌های خوبی داشته‌اند.
جانباز ادامه داد: این یادداشت تفاهم مورد حمایت آبفای کشور است و ما خود را موظف به حمایت و بسترسازی به تقویت روابط دو کشور در بخش‌های آب و فاضلاب می دانیم.
وی خاطرنشان کرد: ما در سال‌های اخیر توانستیم روابط بسیار خوبی با شرکت‌های خصوصی آلمانی از طریق انجمن آب این کشور برقرار کنیم، امیدواریم از طریق انجمن آب فرانسه بتوانیم چنین روابط خوبی را با شرکت‌های فرانسوی نیز داشته باشیم.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: اگر این ارتباطات به صورت سیستماتیک بین بخش آب دو کشور برقرار شود، می‌تواند بازار خوبی برای فعالیت و بده بستان شرکت‌های دو کشور در زمینه اجرای فعالیت‌های تخصصی باشد.
وی در پایان گفت: با توجه به مشکل فعلی بانک‌های ایرانی امیدواریم سفارت فرانسه کمک کند تا ما بتوانیم در این حوزه نیز شاهد گشایش‌های بیشتری باشیم.
گفتنی است، در انجمن آب فرانسه حدود 750 شرکت معتبر فرانسوی عضویت دارند.
 

لینک کوتاه
نمایشگاه بین المللی صنعت آب انجمن متخصصین آب و فاضلاب ایران انجمن آب فرانسه یادداشت همکاری