نسیم اقتصاد- مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران گفت: برنامه اکتشافی پنجساله ششم توسعه این شرکت با همکاری مدیریت اکتشاف و شرکت نفت خزر تدوین می‎شود.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از شانا، سیدصالح هندی دیروز (شنبه، 22 مهرماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت و شرکت نفت خزر، اظهار کرد: شورای عالی اکتشاف که در راس آن وزیر محترم نفت قرار دارد، مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت را به تدوین برنامه اکتشافی این شرکت (در بخش خشکی و دریا) در برنامه ششم توسعه مکلف کرده است.
وی با بیان اینکه برنامه اکتشافی شرکت ملی نفت برای پنجساله ششم توسعه با تشکیل کارگروه مشترکی تدوین و پس از نهایی شدن به تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت و شورای عالی اکتشاف میرسد، ادامه داد: این برنامه تا پایان امسال مصوب و ابلاغ میشود.
هندی این اقدام را یکی از محورهای مشترک همکاری شرکت ملی نفت و شرکت نفت خزر خواند و گفت: از زمان حضورم در مدیریت اکتشاف، بر توسعه همکاریها با شرکت‏‌های تولیدی و بهرهبردار تاکید داشتهام و امیدوارم با تغییر پارادایمی که در چند ماه اخیر در شرکت نفت خزر به وقوع پیوسته، سطح همکاری با این شرکت نیز بیش از پیش افزایش یابد.
وی یادآور شد: زنجیره ارزش بخش بالادستی صنعت نفت، قابل تفکیک نیست و باید به طور یکپارچه مدنظر قرار گیرد و یکپارچه مدیریت شود.
برنامهریزی برای حفر چاه در کپهداغ غربی
هندی با اشاره به تعریف ماموریتهای مشترک برای مدیریت اکتشاف و شرکت نفت خزر در حوزههای مختلف، عنوان کرد: این ماموریتها، ضرورت همکاری دو مجموعه را دوچندان کرده است.
وی یادآور شد: این همکاریها آغاز شده است و با امضای این تفاهم‌نامه قوت مییابد.
هندی از برنامهریزی مدیریت اکتشاف برای حفر یک حلقه چاه در کپهداغ غربی خبر داد و افزود: برای شرکت ملی نفت، گسترش فعالیتهای توسعهای در شمال و شمال شرق کشور حائز اهمیت است و با توجه به اشراف شرکت نفت خزر و سابقه فعالیت در این مناطق، این شرکت میتواند به مدیریت اکتشاف در این حوزه کمک کند.
به گفته این مقام مسئول، مدیریت اکتشاف، مجری طرف ایرانی تفاهم‌نامه شرکت ملی نفت با لوک اویل روسیه است (این تفاهم‌نامه 11 مهرماه با حضور وزیر نفت در مسکو امضا شد) و فعالیتهای تعریف شده در این تفاهمنامه را با همکاری شرکت نفت خزر در دستور کار قرار داده است.
وی گفت: در تلاشیم این تفاهم‌نامه ظرف سه ماه آینده وارد مرحله اجرایی شود.
مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت خزر با هدف توسعه مناسبات و افزایش سطح همکاریهای دوجانبه، عصر دیروز (شنبه، 22 مهرماه) تفاهم‌نامه همکاریهای علمی، فنی و اکتشافی امضا کردند.
 

لینک کوتاه
سیدصالح هندی شرکت ملی نفت شرکت نفت خزر برنامه اکتشافی پنجساله

اخبار مرتبط