نسیم اقتصاد- شرکت برق منطقه ای سمنان با همکاری شرکت سیمان شاهرود، دوره آموزشی مدیریت مصرف برق در صنایع را برگزاری کرد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، این دوره که به منظور شیوه‌های صرفه جویی در صنایع و کاهش پیک بار در فصل تابستان برای مدیران، کارشناسان و تکنیسین‌های شرکت سیمان شاهرود برگزار شد، مهندس اکبرصادقی کارشناس ارشد آموزش وآگاه سازی دفتر نمایندگی ساتبا در استان اصفهان پیرامون بهینه سازی مصرف انرژی در الکترو موتورها و آشنایی با برچسب انرژی و نحوه استفاده از سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی، مطالبی ارائه نمود.
وی با مقایسه شدت انرژی الکتریکی ایران با دیگر کشورهای جهان گفت: شدت مصرف انرژی الکتریکی در کشور ایران، 5 برابر متوسط جهانی است که بخش عمده ای از مصرف در بخش‌های غیر مولد نظیر بخش خانگی صورت می‌گیرد.
وی شدت مصرف انرژی در ایران را 13 برابر مصرف در ژاپن و 8 برابر قاره اروپا و دو برابر چین عنوان نمود و افزود: مصرف انرژی ایران معادل کشوری با جمعیت 750 میلیون نفر می‌باشد که باید جهت کاهش مصرف انرژی ورعایت الگوهای مصرف، راهکارهای اساسی را اتخاذ کرد.
 اکبری در ادامه این دوره در خصوص موضوعاتی چون اصول مدیریت و ممیزی انرژی در صنعت، مدیریت انرژی در سیستم‌های روشنایی، راهکارهای بهینه سازی مصرف انرژی در لوازم خانگی و بهینه سازی عملکرد موتورهای الکتریکی مطالبی بیان کرد.
 گفتنی است شرکت برق منطقه ای سمنان در راستای آشنایی بیشتر مشترکین صنایع سنگین در بهینه سازی مصرف انرژی، دوره‌های مشابه ای را در کارخانجات دیگر برگزار خواهد کرد.
 

لینک کوتاه
مهندس اکبرصادقی دوره آموزشی مدیریت مصرف برق مصرف برق صنایع

اخبار مرتبط

نظرات شما