نسیم اقتصاد- نتایج مطالعات شرکت گازپروم‎نفت روسیه روی میدان‎های چنگوله و چشمه‎خوش، در نشست مشترک میان نمایندگان این شرکت و شرکت ملی نفت ایران تشریح شد.

گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از شانا، (صبح امروز (سهشنبه، هفتم شهریورماه) نمایندگان شرکت گازپرومنفت روسیه در نشستی مشترک با غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت، کارشناسان این مجموعه و کارشناسانی از شرکتهای نفت مناطق مرکزی و متن، به تشریح نتایج مطالعات خود روی میدانهای چنگوله و چشمهخوش پرداختند.
بر اساس این گزارش، شرکت گازپرومنفت که 23 آذر ماه پارسال، برای مطالعه 2 میدان چنگوله و چشمهخوش با شرکت ملی نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده بود، امروز در حضور نمایندگان شرکت ملی نفت به تشریح نتایج مطالعات خود پرداخت.
وادیسلاو باریشنکیوف، معاون مدیرعامل گازپرومنفت و دیگر نمایندگان این شرکت روسی، دیروز (ششم شهریورماه) نیز نشست مشترکی با امیرحسین زمانینیا، معاون امور بینالملل و بازرگانی وزیر نفت داشتند و بر توسعه مناسبات با ایران در حوزه نفت و گاز تاکید کردند.
بر اساس این گزارش، شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپرومنفت روسیه 23 آذرماه سال 95 تفاهمنامه همکاری امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه 2 میدان نفتی چشمهخوش و چنگوله به این شرکت روسی سپرده شد.
این تفاهمنامه با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه بین سلبعلی کریمی، مدیرعامل وقت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و الکساندر دکوف، مدیرعامل شرکت گازپرومنفت امضا شده بود.
میدان نفتی چنگوله در استان ایلام در 50 کیلومتری جنوب ‌شرق شهر مهران و در فاصله 10 تا 15 کیلومتری خط مرزی ایران و عراق (از طرف غرب و شمال غرب) و در حاشیه شمالی فروافتادگی دزفول و مابین میادین نفتی دهلران و آذر قرار دارد و مطالعه این میدان، افزون بر شرکت گازپرومنفت، به شرکت اندونزیایی پرتامینا و شرکت ملی نفت تایلند (PTTEP) نیز سپرده شده است.
میدان نفتی چشمهخوش نیز در منطقه دشت عباس استان ایلام، در فاصله 52 کیلومتری از جنوب شهرستان دهلران و 70 کیلومتری غرب شهرستان اندیمشک واقع شده است. بهره برداری از این میدان سال 1354 آغاز شده است و از میدان های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بهشمار میرود. شرکت ملی نفت ایران تاکنون برای مطالعه این میدان نیز علاوه بر گازپرومنفت، با شرکتهای پتروناس، اواموی و ایدرو تفاهمنامه امضا کرده است.
 

لینک کوتاه
شرکت ملی نفت ایران شرکت گازپروم‎نفت روسیه میدان‎ چنگوله میدان چشمه‎خوش نتایج مطالعات

اخبار مرتبط

نظرات شما