نسیم اقتصاد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی از کمبود 290 هزار متر مکعبی مخازن آب شرب در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، مهندس سیدعلیرضا طباطبایی در این جلسه اظهار داشت: کارکنان این شرکت افتخار خدمت به شهر مشهد با سه و نیم میلیون نفر جمعیت و حضور سالانه 27 میلیون نفر زائر را دارد.
مهندس سید علیرضا طباطبایی افزود: در شهر مشهد یک میلیون و 249 هزار مشترک آب وجود دارد که با شبکه ای به طول 5 هزار و 585 کیلومتر شامل شبکه جمع آوری و توزیع به مردم آبرسانی می‌شود.
وی بیان داشت: منابع آب شهر مشهد سدها، چاه‌ها، قنوات و چشمه است که در سال نود و پنج به میزان 99 درصد آب شرب شهر مشهد از سدها،،7 درصد چشمه‌ها و بقیه از سایر منابع تأمین می‌شود.
 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد اضافه کرد: در 4 ماهه اول امسال نیز منابع تأمین آب مشهد را 49 درصد چاه‌ها، شامل 420 حلقه چاه، 33 درصد سد دوستی بوده که در سالهای پر باران تا 75 درصد هم سهم این سد بوده است.
وی به کمبود 290 هزار متر مکعبی مخازن آب در شهر اشاره کرد و گفت: 190 هزار متر مکعب مخزن در حال ساخت است.
طباطبایی در مورد شبکه فاضلاب مشهد هم اظهار داشت: 65 در صد شهر مشهد تحت پوشش فاضلاب است که از متوسط کشوری به میزان 26 درصد بیشتر است.
وی افزود: در حال ارتقای تصفیه خانه‌ها هستیم و در سال 1420 باید 400 و 11 هزار متر مکعب ظرفیت تصفیه ایجاد کنیم. وی گفت: به منظور گذر از بحران پروژه‌هایی را در سال 96 در دست اجرا داریم و با دست خالی رو به جلو حرکت می‌کنیم.
وی به پروژه‌های نبی اکرم (ص) جمع آوری چاه‌های داخل شهر، کاهش اتفاقات و هدر رفت آب و هم چنین افزایش عمر چاه‌ها و... برای گذر از بحران اشاره کرد.
 

لینک کوتاه
مهندس سیدعلیرضا طباطبایی مخازن آب شرب شرکت آب و فاضلاب

اخبار مرتبط

نظرات شما