نسیم اقتصاد- در هفته منتهی به 20 مردادماه عرضه عمده 7.08 درصد از سهام غیرمدیریتی شرکت پتروشیمی مارون در نماد «مارون4» در بازار دوم فرابورس ایران صورت گرفت که این معامله پس از احراز شرایط قطعی گردید.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد، روز چهارشنبه 18 مردادماه شرکت کارگزاری بانک ملی 7.08 درصد از سهام شرکت پتروشیمی مارون معادل بیش از 283 میلیون و 228 هزار سهم شرکت پتروشیمی مارون را در نماد «مارون4» به طور یکجا و نقد یا شرایطی در بازار دوم فرابورس روی میز فروش گذاشت که در نهایت این بلوک به قیمت پایه به فروش رسید.
فروشنده بلوک 7.08 درصدی سهام شرکت پتروشیمی مارون، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان بود که این بلوک را به ارزشی بیش از 9 هزار و 346 میلیارد ریال و به قیمت هر سهم 33 هزار ریال فروخت.
نکته حائز اهمیت در این معامله میزان اثرپذیری سود "پارسان" از محل فروش این سهم است؛ بطوریکه طبق صورت های مالی این هلدینگ پتروشیمی، بهای تمام شده هر سهم شرکت پتروشیمی مارون در پورتفوی این هلدینگ به مبلغ4110 ریال بوده که با توجه به قیمت فروش هر سهم آن در معامله بلوکی هفته گذشته، به ازای هر سهم "مارون" 28 هزار و 890 ریال سود خالص عاید "پارسان" می شود که می تواند سود مطلوبی را برای این هلدینگ به ارمغان آورد.
البته هلدینگ نفت و گاز پارسیان اعلام کرده در نظر دارد عطف به مصوبه هئیت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر اصلاح فرمت اساسنامه شرکت های مادر و درج ماده 58 در فرمت اساسنامه با عنوان اندوخته سرمایه ای (عدم تقسیم سود حاصل از فروش اوراق بهادار و انتقال ان به اندوخته سرمایه ای) و همچنین مصوبه مورخ 1396.03.21 هئیت مدیره و موافقت ضمنی سهامداران عمده نسبت به انجام تشریفات قانونی برگزاری مجمع عمومی فوق العاده با دستور جلسه اصلاح مواد اساسنامه اقدام نماید.
بدیهی است با تصویب اصلاح اساسنامه حداکثر 20 درصد سود حاصل از فروش ز مارون منوط به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به 1396.06.31 قابل تقسیم خواهد بود.
 

لینک کوتاه
شرکت پتروشیمی مارون پارسان بورس فرابورس هلدینگ نفت و گاز پارسیان

اخبار مرتبط

نظرات شما