نسیم اقتصاد- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت:رشد شاخص بورس زمانی حباب گونه نیست که ناشی از عمکلرد مثبت شرکت ها از لحاظ کسب سود باشد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خانه ملت، سیدمهدی فرشادان درباره رشد شاخص بورس گفت:بازار سرمایه به دلیل شفافیت، یکی از بازارهای مناسب کشور محسوب می شود که باید این بازار تقویت شود.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید سیاست های بازار سرمایه به نحوی باشد که مانع از سوق نقدینگی به سمت سوداگری در بازارهایی مانند ارز و مسکن باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم افزود:در حال حاضر به دلیل برگزاری مجامع شرکت های بورسی، بازار بورس و شاخص این بازار تحت تاثیر قرار گرفته است.
فرشادان در خصوص شاخص بورس افزود: رشد شاخص بورس زمانی حباب گونه نیست که ناشی از عمکلرد مثبت شرکت ها از لحاظ کسب سود باشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم با  تاکید بر اینکه عملکرد بازار بورس باید در توسعه صنعت موثر باشد،گفت:عملکرد صندوق های سرمایه گذاری باید به نحوی باشد که زمینه جذب نقدینگی های سرگردان را فراهم کند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد:اگر تمامی بانک ها در موضوع پرداخت سود بانکی، مصوبات و  مقررات شورای پول و اعتبار را بصورت صحیح اجرایی کنند، می توانند مانع از بالا رفتن نرخ تامین مالی در اقتصاد شوند و با انجام این مهم زمینه سوق نقدینگی به بازار بورس فراهم می شود.
 

لینک کوتاه
سیدمهدی فرشادان برگزاری مجامع شرکت های بورسی رشد شاخص بازار سرمایه

اخبار مرتبط

بازار سرمایه نزولی شد

بازار سرمایه نزولی شد

مطابق معمول روزهای اخیر بازار بورس امروز هم کاهش یافت و شاخص کل با افت 9509 واحد به عدد دو... 12 دی 1402

نظرات شما