نسیم اقتصاد- قائم مقام مرکز ملی فرش ایران گفت: اگر مرکز ملی فرش بودجه بیشتری داشته باشد، می‌تواند به بازارهای جدید ورود کرده و صادرات فرش ایرانی را گسترش دهد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، مجتبی فیض اللهی ،قائم مقام مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: فرش به تناسب سرمایه کم آن، دارای اشتغالزایی وسیع و ارزش افزوده بالایی بوده و ارزآوری آن به‌واسطه صادرات می‌تواند، کمک شایانی به رونق اقتصادی کشور کند.
فیض اللهی با اشاره به مزایای بهداشتی فرش دستباف نسبت به فرش ماشینی، تصریح کرد: اگر مرکز ملی فرش بودجه بیشتری داشته باشد، می‌تواند به بازارهای جدید ورود کرده و صادرات فرش ایرانی را گسترش دهد.
وی  با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در تبلیغات فرش دستباف ایرانی، تاکید کرد:  بودجه‌های اختصاصی در حوزه فرش دستباف محدود است، از طرفی تبلیغات در رسانه ها هم با هزینه های گزافی صورت می‌گیرد و در صورتیکه هزینه های لازم برای این منظور تأمین شود و رسانه ها نیز در تبلیغات فرش دستباف ما را یاری کنند، می توانیم به ایجاد بازارهای جدید برای قالی های ایرانی در آینده امیدوار باشیم.
 

لینک کوتاه
مجتبی فیض اللهی مرکز ملی فرش ایران صادرات فرش

اخبار مرتبط