نسیم اقتصاد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان شمالی از ساخت مخزن ذخیره آب در شهر های تازه تاسیس در سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، غلام حسین ساقی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل این شرکت گفت: برخی از شهرهای استان به تازگی از شرکت آب و فاضلاب روستایی تحویل گرفته شده اند که فاقد مخزن و منابع تامین مناسب هستند.
وی تصریح کرد: برای تامین آب شهروندان در شهرهای زیارت و قوشخانه، 2 مخزن یکهزار مترمکعبی در دستور کار است که با تخصیص اعتبار در سال 96 عملیاتی می شود.
به گفته ساقی، اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر مخزن 10 میلیارد ریال است و برای کار انتقال آب مخازن نیز پنج میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: در مجموع برای بهره برداری از این دو مخزن 30 میلیارد ریال هزینه می شود.
وی با بیان اینکه شرایط تامین آب آشامیدنی مورد نیاز شهروندان تیتکانلو نیز همانند شرایط شهر زیارت و قوشخانه است گفت: در شهر تیتکانلو نیز مقدمات برای انتخاب پیمانکار به منظور ساخت مخزن 2 هزار مترمکعبی انجام شده و تا یک ماه دیگر این پروژه اجرایی می شود.
وی اظهار کرد: با ساخت این مخزن مشکل تامین آب مورد نیاز این شهروندان تا 30 سال دیگر حل می شود.
ساقی افزود: برای ساخت این مخزن نیز 20 میلیارد ریال مورد نیاز است .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: برای تامین آب مورد نیاز شهروندان شهر پیش قلعه، ساخت مخزن 500 مترمکعبی پیگیری شده است و تا 20 روز دیگر آب این مخزن وارد مدار می شود و با بهره برداری از این مخزن، این شهر نیز تا چند سال دیگر مشکل تامین آب نخواهد داشت.
ساقی بیان داشت: مخزن 500 مترمکعبی در شهر لوجلی نیز آماده بهره برداری شده است و مخزن یکهزار مترمکعبی در شهر قاضی نیز در صورت تامین اعتبار تا چهار ماه دیگر به بهره بردای می رسد.
وی با بیان اینکه در شیروان نیز یک مخزن چهار هزار مترمکعبی ساخته شده و آماده بهره برداری است افزود: با بهره برداری از این مخزن آب مورد نیاز ساکنان مسکن مهر شیروان وارد مدار می شود.
 

لینک کوتاه
غلام حسین ساقی ساخت مخزن ذخیره آب