نسیم اقتصاد- یک مقام مسئول گفت: مردم تنها از قصابی‌ها مطمئن که سازمان دامپزشکی بر آن نظارت دارد، اقدام به خرید گوشت نمایند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از خبرنگاران جوان، کریم امیری معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان دامپزشکی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع تب کریمه کنگو اظهار داشت: براساس گزارش وزارت بهداشت تا کنون از 29 نفری که به این بیماری مبتلا شدند، سه نفر از آن‌ها فوت کردند.
وی افزود: همه ساله با گرم شدن هوا و فعالیت کنه‌ها، تب کریمه کنگو در کشور شیوع پیدا می‌کند.
امیری با هشدار به دامداران گفت: دامداران در صورت رویت کنه اقدام به سمپاشی اسطبل‌های خود نمایند، چرا که عامل انتقال بیماری از کنه‌ها به انسان نیز وجود دارد.
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری دامی سازمان با بیان اینکه افراد از اسکان در نزدیکی محل‌های نگهداری دام خودداری نمایند، عنوان کرد:  افراد تنها از قصابی‌ها مطمئن که سازمان دامپزشکی بر آن نظارت دارد، اقدام به خرید گوشت نمایند.
وی با اشاره به اینکه دام‌های آلوده بدون علائم هستند، تصریح کرد: با ذبح دام در کشتارگاه‌های مجاز لاشه 24 ساعت در اتاق پیش‌سرد نگهداری شده و در صورت بروز مشکل از عرضه خودداری می‌شود و این درحالی است که در کشتارگاه‌های غیر مجاز بدون نظارت دامپزشک و شرایط پیش‌سرد، گوشت به مردم عرضه می‌شود که در شرایط کنونی می‌تواند، دردسرساز باشد.
 

لینک کوتاه
کریم امیری سازمان دامپزشکی تب کریمه کنگو هشدار کشتارگاه‌های غیر مجاز

اخبار مرتبط

نظرات شما