نسیم اقتصاد- کشاورزان شهرضا در استان اصفهان بار دیگر در دشت‌های این شهرستان داوطلبانه 30 حلقه چاه را مسدود کردند.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از پاون، از ابتدای امسال تاکنون با حرکت داوطلبانه کشاورزان حدود 30 حلقه چاه غیرمجاز دیگر در جنوب شهرستان شهرضا که بیشتر آنها در دهستان کهرویه است ؛ پر و مسلوب المنفعه شد.
به گفته اخلاصی -مدیر اداره منابع آب شهرضا- این اقدام مهم در راستای حفاظت از منابع آب و التزام به قانون ، به همت کشاورزان و هماهنگی شورای حفاظت منابع آب شهرستان صورت گرفته است و درنوع خود می‌تواند اقدامی مشارکتی در این زمینه باشد.
سال گذشته نیز ؛ در اقدامی داوطلبانه و مشابه حدود 50 نفر از مالکان چاه‌های فاقد پروانه در دهستان کهرویه شهرضا چاه‌های خود را پر و مسلوب المنفعه کردند. با توجه به ماده 45 قانون توزیع عادلانه آب (مصوب1361) چنانچه اشخاص بدون مجوز اقدام به حفر و بهره برداری از چاه و یا منبع آب دیگری نمایند، علاوه برارجاع به شعب دادگاه حقوقی جهت اعاده به وضع سابق و پرداخت جریمه تحت عنوان خسارت به آبخوان (که ارقام سنگینی راشامل می شود) پرونده آنها به شعب کیفری جهت اعمال قانون نیز قابل ارسال خواهد بود.
چنانچه شخص متخلف داوطلبانه و درحضور نماینده وزارت نیرو اقدام به پرکردن چاه خود نماید ، از تعقیب در مراجع قضایی مصون خواهد بود.
 

لینک کوتاه
چاه غیرمجاز انسداد توزیع عادلانه آب