نسیم اقتصاد- مرکز آمار ایران اعلام کرد: محصول ناخالص داخلی به قیمت ثابت سال 1376 در 9 ماهه نخست سال جاری به رقم 505 هزار و 353 میلیارد ریال با نفت و 481 هزار و 577 میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده که نشان از رشد 7.2 درصدی دارد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم اقتصاد به نقل از ایبِنا، مرکز آمار ایران در این گزارش تاکید کرد: در حالی که رقم مذکور در مدت مشابه سال قبل با نفت 471 هزار و 371 میلیارد ریال و بدون نفت 458 هزار و 550 میلیارد ریال بود و نشان از رشد 7.2 درصدی محصول ناخالص داخلی در 9 ماهه نخست سال جاری دارد.
نتایج مذکور حاکی از آن است که در 9 ماهه نخست سال جاری رشته فعالیت‌های گروه کشاورزی 5,7، گروه صنعت 10.5 و گروه خدمات 5.4 درصد نسبت به دوره‌ی مشابه سال قبل، رشد داشته است. رشد گروه صنعت عمدتا ناشی از افزایش صادرات نفت خام و گاز طبیعی بوده‌ است.
محاسبات فصلی در مرکز آمار ایران در قالب 15 بخش اصلی متشکل از 42 رشته فعالیت انجام می‌شود که بر این اساس گروه کشاورزی شامل زیر بخش‌های زراعت و باغداری، دامداری، جنگلداری و ماهیگیری، گروه صنعت شامل زیر بخش‌های استخراج نفت خام و گاز طبیعی، استخراج سایر معادن، صنعت، تأمین آب، برق و گاز طبیعی و ساختمان است و گروه خدمات شامل زیر بخش‌های عمده‌فروشی و خرده فروشی، هتل و رستوران، حمل و نقل و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی، مستغلات، امور عمومی، آموزش، بهداشت و مددکاری و سایر خدمات است.
 

لینک کوتاه
مرکز آمار صادرات نفت و گاز افزایش صادرات

اخبار مرتبط